| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Logistyka produktów dla dzieci

Logistyka produktów dla dzieci

Obecnie branża artykułów dla dzieci przeżywa w Polsce dynamiczny wzrost. Istotą w procesie przepływu takich produktów jak zabawki staje się logistyka.

Raport eHandel Polska z roku 2012, że pod koniec roku w Polsce funkcjonowało prawie 1000 sklepów internetowych oferujących produkty dla dzieci, obok imponującej ilości stacjonarnych, tradycyjnych sklepów z zabawkami, odzieżą, fotelikami samochodowymi i wózkami, a nawet meblami. Dystrybucją tych towarów zajmują się duże sieci handlowe oraz dyskontowe. Produkty te powinny być magazynowane i transportowane w wyjątkowych warunkach.

Wszystkie produkty dla najmłodszych, wymagają szczególnej uwagi oraz zabezpieczenia przed ewentualnym uszkodzeniem podczas transportu. Klientom zależy na jak najlepszej jakości produktów ale również na certyfikatach, atestach gwarantujących bezpieczeństwo dzieciom. Istotną sprawą jest to, aby dystrybutorzy zadbali o najlepszego partnera logistycznego, który zapewni im obsługę na najwyższym poziomie. 

Hurtownie sprowadzające produkty z Europy Zachodniej sprzedają je do sklepów lub odbiorców końcowych w Polsce, samodzielnie realizowana logistyka może przerastać dystrybutorów. Wiąże się to z organizacją zamówień, magazynowaniem i dużymi kosztami. Lepszą opcją może okazać się podjęcie współpracy z operatorem logistycznym, który ma należycie rozwiniętą sieć i posiada możliwość integracji przesyłek, obniżającą koszty transportu. 

Początkiem sukcesu przedsiębiorstwa może okazać się współpraca z odpowiednim operatorem, który profesjonalnie zajmie się wszystkimi procesami logistycznymi. Podczas gdy popyt na produkty dla dzieci związane z codziennym użytkowaniem jest dość stabilny, z zabawkami związana jest wysoka sezonowość. Zamieszanie pojawia się w okresie przedświątecznym (listopad, grudzień), kiedy zamówień jest najwięcej ale również przed Dniem Dziecka. Zamówienia robione przez planistów opierają się na wynikach sprzedaży w poprzednich sezonach oraz przewidywaniach, nie są one jednak doskonałe. Może się okazać, że po okresie natężonego popytu zostaną duże ilości niesprzedanego towaru. W przypadku współpracy z operatorem logistycznym, który zajmuje się również zwrotem towarów, ten problem jest łatwo i sprawnie rozwiązywany.

Tekst: Agnieszka Kalinowska
Źródło: informacja prasowa Dachser Intelligent Logistics

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Olszewski

Elektrofarm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »