| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Zadania operatora logistycznego przy rozwożeniu paczek

Zadania operatora logistycznego przy rozwożeniu paczek

Rozwożenie paczek świątecznych to nie lada wyzwanie dla każdego operatora logistycznego. Tym bardziej, gdy firma do końca nie wie, jaki wolumen przesyłek będzie trzeba rozwieść.

Akcja „Szlachetna Paczka” wspierana jest w Polsce blisko od 12 lat. W 2007 roku dołączyła do tego projektu firma DB Schenker Logistics. Od tego czasu odpowiada ona za część logistyczną programu. W 2008 roku firma ta podjęła współpracę ze Stowarzyszeniem Wiosna, stając się jego oficjalnym Partnerem Logistycznym. Dzięki tej współpracy, co roku dostarczane są paczki dla tysięcy rodzin potrzebujących pomocy.

Głównym zadaniem operatora logistycznego jest przewóz paczek zebranych przez wolontariuszy do wyznaczonych przez Stowarzyszenie Wiosna magazynów dystrybucyjnych. Akcja „Szlachetnej Paczki” ma wymiar ogólnopolski. Paczki odbierane i dostarczane są jedynie w weekendy. Zazwyczaj do samego końca nie wiadomo ile samochodów będzie potrzebnych do ich rozwożenia i na jakich trasach. W tegorocznej edycji transporty z podarunkami wyjadą między innymi z Krakowa, Warszawy, Gdańska, Wrocławia oraz Poznania. 

Jedną z głównych ról w trakcie trwania projektu pełnią kurierzy i przewoźnicy. W zeszłym roku kierowcy pokonali około 6 tysięcy kilometrów, by rozwieść paczki potrzebującym. Współpracujące z tą akcją firmy przewozowe rezygnują z dodatkowego wynagrodzenia ograniczając się jedynie do zwrotów kosztów paliwa.
Każdego roku w akcje angażują się pracownicy z różnych oddziałów firmy. Na ten czas stają się darczyńcami i przygotowują dla potrzebujących paczki. Ponad to namawiają do zbiórki zarówno współpracowników jak i rodziny i klientów, dla których pracują na co dzień.

Firma nie tylko wspiera akcję „Szlachetna Paczka”. Jest to część realizowanej przez firmę strategii CSR. Polega ona na wspieraniu ogólnokrajowych akcji o wymagającej logistyce.
Dzięki zaangażowaniu swoich pracowników w programy tego typu, DB Schenker Logistics tylko na tym korzysta. Tym sposobem wzmacnia swój wizerunek firmy odpowiedzialnej i zaangażowanej społecznie na rynku promując „mądrą pomoc”. Akcje typu „Szlachetna Paczka” to inicjatywa społeczna, która z biznesem firmy nie wiele wspólnego. Pracownicy podchodzą do niej z pełnym zaangażowaniem i rzetelnością, dbając o każdy szczegół i jakość wykonywanych usług. 

Firma regularnie przygotowuje raporty społeczne. Przedstawiają one wyniki prowadzenia biznesu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Raport pokazuje w cyklu dwuletnim dane ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. Ponad to znaleźć w nim można opis działań podejmowanych we współpracy z pracownikami, klientami, dostawcami, uczelniami i społecznościami lokalnymi.
Raport jest ogólnodostępny. Zapoznać się z nim można poprzez stronę internetową. Każdy odwiedzający tą stronę może sam wystawić ocenę temu raportowi oraz zaproponować kilka rozwiązań doskonalących na przyszłość.
Raport przygotowano zgodnie z zasadami sprawozdawczości Światowej Inicjatywy Sprawozdawczej (Global Reporting Initiative – GRI). Pomyślnie również przeszedł kontrole zewnętrznego audytora.

Tekst: Paulina Samoraj
Źródło: Materiały Prasowe DB Schenker Logistics

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawno-Rachunkowa "Kliman-Rola"

Nasza Kancelaria oferuje doradztwo prawne osobom fizycznym oraz zapewnia obsługę prawną przedsiębiorstw, spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, fundacji i stowarzyszeń.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »