REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z Trójmiasta do Łodzi, czy jechać autostradą?

Z Trójmiasta do Łodzi, czy jechać autostradą?
Z Trójmiasta do Łodzi, czy jechać autostradą?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Ile zyskamy poruszając się autostradą z Trójmiasta do Łodzi? A może zaoszczędzony czas nie jest wart zwiększonych kosztów podróży i lepiej pokonać ten dystans poruszając się po drogach krajowych, na których dopuszczalna prędkość jest niższa?

Przejazd autostradą uznawany jest za szybki i komfortowy, choć często płatny. Podróż drogami krajowymi wielu kojarzy się z większymi nakładami czasowymi oraz... dziurami w drogach. Czy jednak autostrada jest naprawdę lepszą alternatywą? Specjaliści z serwisu Korkowo.pl zbadali ten problem na przykładzie trasy z Łodzi do Gdańska.

REKLAMA

– Pod uwagę braliśmy dwa warianty: w pierwszym badaliśmy drogę wiodącą przez autostradę A1, a w drugim trasę biegnącą przez drogi krajowe – mówi Katarzyna Florkowska z serwisu Korkowo.pl – Wyniki badań wskazują, że przejazd autostradą jest znacznie szybszy niż mogłoby się wydawać – dodaje Florkowska. Przejazd z Łodzi do Gdańska drogami krajowymi trwa 5 h 23 min w trakcie których kierowca pokonuje 359 km. Pokonanie tej samej trasy z wykorzystaniem A1 oznacza podróż trwającą 3 h 50 min i pokonanie 334 km.

Zaoszczędzone 3 godziny to koszt 60 zł

Wygląda na to, że kierowca, który wybierze autostradę A1 do celu dojedzie o 1,5 godziny szybciej niż jego kolega, który postawił na krajówki. Czysty zysk? Nie do końca, bo za szybki dojazd trzeba płacić. Korzystanie z A1 jest częściowo płatne. Przejazd na linii Toruń – Gdańsk to dla auta osobowego koszt 29 zł 90 gr i to w jedną stronę. Jeśli zmotoryzowany pokonywałby taką trasę dwa razy (raz jadąc do Gdańska a potem z niego wracając) to przejazd A1 pozwoliłby mu zaoszczędzić ok. 3 godzin, ale ta przyjemność kosztowałaby w granicach 60 zł.

Źródło: Materiały prasowe Korkowo.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA