REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym się zajmują integratorzy transportowi?

Pojazd TNT Express
Pojazd TNT Express
Media

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnio na rynku usług ekspresowej dystrybucji coraz częściej można spotkać integratorów transportowych. Czym się zajmują i do kogo skierowane są ich usługi?

REKLAMA

W przypadku outsourcingu bardzo popularna jest koncepcja „One stop shopping”, a więc możliwość korzystania z różnego rodzaju usług u jednego operatora, oferującego rozwiązania kompleksowe, pozwalające na rzeczywistą integrację systemów logistycznych klienta i dostawcy. Dlatego w ostatnich latach właśnie na rynku usług ekspresowej dystrybucji liczą się przede wszystkim tzw. integratorzy. Są to firmy, które oferują kompleksowe usługi, będąc w stanie w pełni odpowiedzieć na najbardziej nawet złożone potrzeby klienta. Wystarczy choćby poddać analizie ofertę TNT: obok tradycyjnie oferowanych usług ekspresowego transportu przesyłek (dokumentowych, paczek oraz dużych frachtów), potocznie nazywanych usługami kurierskimi i realizowanymi zwykle transportem lotniczym, znajdują się również ekonomiczne usługi transportu drogowego. Firma może zrealizować dowolną usługę wymagającą specjalistycznej wiedzy - począwszy od aranżacji skomplikowanych transportów, po szeroko rozwinięty wachlarz usług specjalistycznych – m.in. transportu przesyłek niebezpiecznych, aranżowania czarterów lotniczych na indywidualne zlecenie. 

REKLAMA

Na polskim rynku działają zarówno ogromni, międzynarodowi integratorzy transportowi, jak i mniejsze, rodzime firmy. Geneza tych ostatnich sięga nieodległych czasów, gdy wiele firm szukało oszczędności. W rezultacie wiele przedsiębiorstw likwidowało działy transportowe i zaczynało korzystać z lokalnych firm przewozowych, powstających na bazie likwidowanego majątku. Odchodzący pracownicy posiadając know-how zakładali własne firmy i świadczyli usługi swoim wcześniejszym pracodawcom. Niewielkie podmioty bez większych problemów - z racji małego zaangażowania kapitałowego i braku rozbudowanej infrastruktury - były w stanie sprostać bardzo rygorystycznym warunkom cenowym. Dziś na rynku wciąż działa wiele takich małych firm posiadających kilka samochodów i obsługujących kilku klientów.
Jednak standardy niezmiennie kształtują najwięksi dostawcy usług transportowych. Firmy te dysponują rozbudowanymi systemami doręczeń - dzięki nim możliwe staje się doręczenie towaru w ciągu krótkiego czasu, bez względu na konfigurację miejsca odbioru i dostawy. Obserwując zmiany procesów dostaw w krajach UE, które wskazują na rosnące zainteresowanie płynnymi dostawami charakteryzującymi się zdefiniowanymi terminami doręczeń, możemy spodziewać się, że w najbliższym czasie podobny trend zostanie utrzymany w Polsce.

Tekst przygotowany przez ekspertów TNT Express

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA