| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Outsourcing usług transportowych - dla kogo jest skierowany?

Outsourcing usług transportowych - dla kogo jest skierowany?

Outsourcing usług przewozowych jest nie tylko bardziej ekonomiczny, lecz również łatwiejszy w zarządzaniu i bardziej efektywny. Korzystanie z zewnętrznych dostawców zapewnia większą elastyczność w zakresie dostosowania struktury floty samochodowej do zmieniających się potrzeb firmy i zmian na rynku.

Choć podstawowym produktem firm świadczących ekspresowe doręczenia pozostaje przewiezienie towaru od dostawcy do odbiorcy („door to door”) w gwarantowanym terminie, wymagania rynku rosną: klienci oczekują, że znaczna część prac przygotowawczych zostanie przerzucona na dostawcę usług – m.in. składowanie, przepakowanie i konfekcjonowanie towaru czy tzw. neutralizacja faktur, polegająca na podziale dużej partii na mniejsze dla różnych odbiorców, którzy otrzymują je pod marką innej firmy.

Konieczność poprawy konkurencyjności - zarówno w aspektach kosztowych i jakościowych - wymaga wdrażania rozwiązań sprawdzonych w silnie konkurencyjnych gospodarkach. Coraz więcej firm zaczyna więc korzystać z pełnej palety usług transportowo-logistycznych, oddając znaczną część zadań związanych z łańcuchem dostaw w ręce specjalistów. Dzięki takiemu podejściu firmy mogą w większym zakresie zająć się rozwojem swej podstawowej działalności.
Obciążenia transportowo-logistyczne stanowią istotny koszt działalności gospodarczej - dlatego podmioty, przekazujące pewne aspekty własnej aktywności wyspecjalizowanym firmom, eliminują istotną część kosztownych środków trwałych. Jednocześnie zaś korzystają z know-how firm, dla których transport, logistyka i magazynowanie stanowią podstawę działalności.
Outsourcing usług przewozowych jest nie tylko bardziej ekonomiczny, lecz również łatwiejszy w zarządzaniu i bardziej efektywny. Korzystanie z zewnętrznych dostawców zapewnia większą elastyczność w zakresie dostosowania struktury floty samochodowej do zmieniających się potrzeb firmy i zmian na rynku. Należy jednak pamiętać o tym, że podstawą do podjęcia decyzji o outsourcingu nie może być dążenie do minimalizacji kosztów. Inaczej wprowadzenie trzeciej strony może odbijać się negatywnie na jakości oferty. Dlatego też każde tego typu rozwiązanie powinno w swoich pierwotnych założeniach wychodzić poza czysto kosztowy aspekt prowadzonej działalności.
Outsourcing jest nie tylko efektywny w przypadku przewozów specjalistycznych, wymagających specjalnych środków transportu, nietypowych aranżacji lub niezwykłej szybkości przy jej dostarczeniu, ale także w zwykłej działalności dystrybucyjnej i zaopatrzeniu.

Outsourcing to nie tylko domena największych. Jak wiadomo, każda dobrze funkcjonująca gospodarka zależy od ilości i siły małych i średnich firm. Z punktu widzenia podmiotu świadczącego usługi transportowe rosnąca liczba i udział klientów MSP w portfelu zapewnia stabilny wzrost. Wielu przewoźników dostrzegając wagę klientów MSP przygotowuje specjalne oferty, które pozwalają coraz większej grupie wrażliwych na cenę firm korzystać z ich serwisu. 

Tekst przygotowany przez ekspertów TNT Express

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mira Michalska

Doradca

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »