| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Outsourcing usług transportowych - dla kogo jest skierowany?

Outsourcing usług transportowych - dla kogo jest skierowany?

Outsourcing usług przewozowych jest nie tylko bardziej ekonomiczny, lecz również łatwiejszy w zarządzaniu i bardziej efektywny. Korzystanie z zewnętrznych dostawców zapewnia większą elastyczność w zakresie dostosowania struktury floty samochodowej do zmieniających się potrzeb firmy i zmian na rynku.

Choć podstawowym produktem firm świadczących ekspresowe doręczenia pozostaje przewiezienie towaru od dostawcy do odbiorcy („door to door”) w gwarantowanym terminie, wymagania rynku rosną: klienci oczekują, że znaczna część prac przygotowawczych zostanie przerzucona na dostawcę usług – m.in. składowanie, przepakowanie i konfekcjonowanie towaru czy tzw. neutralizacja faktur, polegająca na podziale dużej partii na mniejsze dla różnych odbiorców, którzy otrzymują je pod marką innej firmy.

Konieczność poprawy konkurencyjności - zarówno w aspektach kosztowych i jakościowych - wymaga wdrażania rozwiązań sprawdzonych w silnie konkurencyjnych gospodarkach. Coraz więcej firm zaczyna więc korzystać z pełnej palety usług transportowo-logistycznych, oddając znaczną część zadań związanych z łańcuchem dostaw w ręce specjalistów. Dzięki takiemu podejściu firmy mogą w większym zakresie zająć się rozwojem swej podstawowej działalności.
Obciążenia transportowo-logistyczne stanowią istotny koszt działalności gospodarczej - dlatego podmioty, przekazujące pewne aspekty własnej aktywności wyspecjalizowanym firmom, eliminują istotną część kosztownych środków trwałych. Jednocześnie zaś korzystają z know-how firm, dla których transport, logistyka i magazynowanie stanowią podstawę działalności.
Outsourcing usług przewozowych jest nie tylko bardziej ekonomiczny, lecz również łatwiejszy w zarządzaniu i bardziej efektywny. Korzystanie z zewnętrznych dostawców zapewnia większą elastyczność w zakresie dostosowania struktury floty samochodowej do zmieniających się potrzeb firmy i zmian na rynku. Należy jednak pamiętać o tym, że podstawą do podjęcia decyzji o outsourcingu nie może być dążenie do minimalizacji kosztów. Inaczej wprowadzenie trzeciej strony może odbijać się negatywnie na jakości oferty. Dlatego też każde tego typu rozwiązanie powinno w swoich pierwotnych założeniach wychodzić poza czysto kosztowy aspekt prowadzonej działalności.
Outsourcing jest nie tylko efektywny w przypadku przewozów specjalistycznych, wymagających specjalnych środków transportu, nietypowych aranżacji lub niezwykłej szybkości przy jej dostarczeniu, ale także w zwykłej działalności dystrybucyjnej i zaopatrzeniu.

Outsourcing to nie tylko domena największych. Jak wiadomo, każda dobrze funkcjonująca gospodarka zależy od ilości i siły małych i średnich firm. Z punktu widzenia podmiotu świadczącego usługi transportowe rosnąca liczba i udział klientów MSP w portfelu zapewnia stabilny wzrost. Wielu przewoźników dostrzegając wagę klientów MSP przygotowuje specjalne oferty, które pozwalają coraz większej grupie wrażliwych na cenę firm korzystać z ich serwisu. 

Tekst przygotowany przez ekspertów TNT Express

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Sikora

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »