| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Kontrakty ze spedycjami rozwiązaniem dla przewoźników?

Kontrakty ze spedycjami rozwiązaniem dla przewoźników?

Bolączką małych przewoźników przewożących towary do i z Europy Zachodniej jest zmienna ilość zleceń. W czasach niepewnej koniunktury warto rozważyć podpisanie stałego kontraktu ze spedycją.

Rozwiązaniem problemu zmiennego frachtu jest współpraca ze spedycjami, które dzięki licznym kontaktom z klientami w Europie Zachodniej, są w stanie zagwarantować ciągłość pracy, niezależnie od aktualnej sytuacji na rynku. Dzięki temu niektóre spedycje potrafią zagwarantować przewoźnikom nie tylko stałe, wysokie stawki, ale również ilość kilometrów przejechanych w ciągu miesiąca.
- Nasza praca w dużej mierze oparta jest na stałych kontraktach, które realizujemy dla dużych zagranicznych przedsiębiorstw przez cały rok – tłumaczy Adam Aszyk, dyrektor spedycji firmy Adar. – Mając duża bazę kontrahentów zagranicznych i stałe kierunki na przerzutach po krajach starej Unii, byliśmy w stanie wprowadzić do naszej oferty gwarancję miesięcznie przejechanych kilometrów dla przewoźników pracujących z nami. Dzięki temu przez cały rok są w stanie planować liczbę zrobionych kilometrów i przychody swoich firm – wyjaśnia sytuację Adam Aszyk.

Do tej pory najbardziej popularnym rozwiązaniem w Polsce, jeśli chodzi o pozyskiwanie frachtów jest praca z giełdami transportowymi. Mimo niewątpliwych zalet, mają one jednak również swoje wady: - Giełdy transportowe są zależne od koniunktury. Przez to stawki jakie się na nich oferuje są często nieopłacalne dla przewoźników. Stałe kontrakty to gwarancja stałej, wyższej od przeciętnej stawki za kilometr – podkreśla Adam Aszyk ze spedycji Adar.
Jako największe niebezpieczeństwo pracy z giełdą małe firmy najczęściej wskazują problemy z weryfikacją klientów, co powoduje możliwość nadużyć, jakich ofiarą często padają mniejsze firmy. Po części z tymi zarzutami zgadza się Adam Aszyk, chociaż widzi też inna przyczynę kłopotów: - Na pewno łatwiej pracować na giełdzie dużym firmom. Z „dużym” nikt nie chce zadzierać – zbyt duże ryzyko spotkania się w przyszłości, co może zablokować zrobienie dobrego interesu. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest współpraca małych przewoźników z dużą spedycją. Solidny partner gwarantuje przyzwoite stawki i terminowe płatności. Innego rozwiązania nie widzę.

Źródło: Materiały prasowe Adar

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Liberty Direct

Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »