| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Unilever chce zmniejszyć pokonywany w Polsce roczny dystans o 20 milionów km

Unilever chce zmniejszyć pokonywany w Polsce roczny dystans o 20 milionów km

Unilever zmniejszy dystans przemierzany przez samochody ciężarowe firmy w Europie o około 200 mln kilometrów rocznie. Aż 10 proc. redukcji dystansu to transport towarów firmy po naszym kraju. Cała operacja zakończy w czwartym kwartale 2014 roku, dzięki wdrożeniu nowego systemu logistycznego, współfinansowanego ze środków unijnych.

Przedsięwzięcie składa się z tysięcy małych zmian zarówno w organizacji pracy Unilever, jak i w działaniach partnerów, firm logistycznych i dostawców – ale efekt będzie spektakularny: ograniczenie emisji dwutlenku węgla - praktycznie nieosiągalne w logistyce – aż o 15 tys. ton rocznie. Skala projektu jest nieporównywalna do naszych wcześniejszych inicjatyw – tak samo jak wyniki, na które liczymy – mówi Sabina Krzystolik, wiceprezes ds. łańcucha dostaw w regionie Europy Środkowo – Wschodniej.

Szacuje się, że uczestnictwo w projekcie Marco Polo to dla Unilever 154 000 kursów ciężarówek na trasie Bruksela - Warszawa (1159 km) mniej w skali roku.

Projekt będzie obsługiwany przez centrum międzynarodowych usług transportowych Ultralogistik firmy Unilever, zlokalizowane w Katowicach. Stary kontynent zostanie podzielony na kilka strategicznych obszarów tworzących sieć węzłów logistycznych w całej Europie. Węzeł, jako jednostka organizacyjno – logistyczna będzie odpowiadał za ograniczenie liczby kilometrów przejechanych przez pojazdy, gwarantując maksymalne wykorzystanie przestrzeni załadunkowych, przy absolutnie każdym kursie.

- Skala wyzwania, z jakim się mierzymy jest naprawdę niespotykana. Każdy węzeł odpowiada za ograniczenie liczby kilometrów przejechanych przez pojazdy, gwarantując, że ciężarówki nie tylko będą opuszczały centra dystrybucji pełne towaru, ale ich przestrzeń załadunkowa będzie wykorzystywana również w drodze powrotnej, przy transporcie surowców i materiałów do produkcji opakowań – mówi Matthias John, szef Unilever Ultralogistik w Katowicach.

O projekcie Marco Polo:

Marco Polo to program wsparcia finansowego UE dla operatorów logistyki angażujących się w zrównoważony transport towarów w Europie. W latach 2003-2009 finansowanie w ramach projektu otrzymało ponad 500 firm. Drugi program Marco Polo działa od 2007 r. do 2013 r. z większym budżetem i jeszcze większymi ambicjami. Ograniczenie ruchu drogowego to jeden z jego kluczowych priorytetów.

W 2011 r. firma Unilever osiągnęła poprawę o 8% wydajności CO2 swojej działalności transportowej w porównaniu z 2010 r.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

RT Tax Poland

Założona w 2000 roku firma jest obecnie jednym ze światowych liderów. Oferuje usługi zwrotu podatku dla osób, które pracowały za granicą. RT Tax posiada około 400 przedstawicielstw w 40 krajach na całym świecie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »