REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dachser: Jak wybrać właściwą usługę transportową

REKLAMA

REKLAMA

Rozbudowana sieć połączeń, huby przeładunkowe, zastosowanie najnowszych technologii oraz inteligentne zarządzanie strumieniem przesyłek to recepta Dachser na sukces w logistyce. Obecnie dywizja Dachser European Logistics obejmuje swoim zasięgiem terytorialnym całą Europę.

Aby wszystkie przesyłki dotarły na czas, każdej nocy ciężarówki Dachser przemierzają w sumie 1 140 000 kilometrów. Sprawne działanie operatora zapewnia gęsta sieć połączeń, zaplanowana
z myślą o jak najbardziej optymalnym rozmieszczeniu oddziałów. Dzięki trzem euro-hubom: w Űberherrn w Niemczech, Bratysławie na Słowacji oraz Clermont-Ferrand we Francji, Dachser dociera do najważniejszych obszarów gospodarczych w Europie. Centra przeładunkowe organizują przychodzące towary według ich miejsc docelowych, konsolidują i przekazują dalej.

REKLAMA

Entargo

W głównych krajach Europy Dachser realizuje usługi z grupy entargo, są to: targospeed, targoflex i targofix. Zostały one zróżnicowane w zależności od potrzeb klientów. Są usługami o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Jeśli przed wszystkim liczy się czas dostawy, optymalnym wyborem będzie usługa premium – targospeed.


Odległości, od których uzależniona jest pora dostawy, liczone są w linii prostej od oddziałów Dachser. Jeśli priorytetem jest dostawa w wyznaczonym terminie, właściwym wyborem będzie targofix.

Doskonałym przykładem optymalnego zastosowania usługi targofix jest dostarczanie surowców lub półproduktów do firmy produkcyjnej, w ramach wcześniej zaplanowanego procesu. Umożliwia ona indywidualne planowanie terminów, koordynowanie wysyłek oraz wychodzenie naprzeciw konkretnym potrzebom klientów. Jeżeli przesyłka nie ma żadnych ograniczeń czasowych, odpowiednia będzie usługa targoflex. Dzięki codziennym wysyłkom, w określonych ramach czasowych towar dotrze w każde miejsce w Europie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Groupline

REKLAMA

Drugą gałęzią usług Dachser jest groupline, oferowana w tych krajach, do których nie da się dotrzeć drogą lądową: w Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji oraz Finlandii. W ramach groupline są trzy usługi: classicline, fixline oraz sysline. Classicline to usługa klasyczna, dla przesyłek drobnicowych. Fixline polega na zaplanowaniu dokładnej daty doręczenia. Sysline natomiast polega na dostarczeniu przesyłek w jak najszybszym czasie.

Oferta Dachser obejmuje wyjątkowo rozległy obszar. Istotne jest również to, że klienci mogą bardzo łatwo wybrać wymagane usługi online. Dodatkowo Dachser stosuje proaktywny system kontroli, ActiveReport. Dzięki niemu klienci są bardzo szybko informowani, jeśli z przesyłką dzieje się coś nieplanowego.

Jeśli np. odbiorca przesyłki odmawia przyjęcia towaru, kierowca wyposażony w przenośny skaner (Pen-Key), może wykonać zdjęcie oraz wysłać je do systemu IT Dachser z informacją o problemie. Klient dowiaduje się więc o zdarzeniu błyskawicznie. Może wtedy podjąć decyzję o kontynuowaniu realizacji usługi lub zawróceniu przesyłki do nadawcy. Przedsiębiorcy, mający doświadczenie w dystrybucji swoich towarów, doskonale zdają sobie sprawę z wagi takich informacji.

Dodatkowo, za pomocą systemu Tracking&Tracing, klienci mogą w każdej chwili sprawdzić on-line status swoich przesyłek w czasie rzeczywistym.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

Dachser

Dachser Sp. z o.o. w Polsce reprezentuje międzynarodowego operatora logistycznego DACHSER GmbH & Co. KG. Firma została założona w 1930 roku w Kempten (Bawaria/Niemcy) przez Thomasa Dachsera. Obecnie grupa DACHSER liczy 315 oddziałów na całym świecie, 232 w Europie i 8 w Polsce. Tworzą one międzynarodową i krajową sieć terminali dystrybucyjnych. Dachser specjalizuje się w transporcie ładunków drobnicowych, przewozie ładunków częściowych (LTL) i całopojazdowych (FTL) oraz usługach magazynowania i konfekcjonowania towarów (logistyka kontraktowa).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA