| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Punkty krytyczne w transporcie kolejowym dla branży Automotive

Punkty krytyczne w transporcie kolejowym dla branży Automotive

Ponieważ aż 25 proc. wysyłek samochodów realizowanych przez GEFCO odbywa się właśnie przy pomocy pociągów (przy europejskiej średniej wynoszącej 17 proc.), firma zdecydowała się na opracowanie własnego modelu transportowego dla przepływów kolejowych.

Logistyka branży Automotive wiąże ze specjalnymi normami transportu. Poszczególne pojazdy bardzo różnią się pod względem masy i gabarytów. Dlatego kluczowe jest to by wszystkie dostawy dla tego segmentu rynku bardzo sprawnie i szybko planować. Tylko dzięki temu można osiągnąć zadowalający poziom optymalizacji łańcucha dostaw.

Kontrakty długoterminowe w transporcie

Planowanie przepływów w branży motoryzacyjnej jest dużo łatwiejsze i przynosi lepsze efekty w sytuacji, gdy współpraca z klientem odbywa się w oparciu o kontrakt długoterminowy. Takie umowy są, więc bardzo pożądane przez operatorów, nie tylko z punktu widzenia biznesowego, ale także operacyjnego. Organizacja przepływów w perspektywie długofalowej – np. w przypadku kontraktu na stałą roczną współpracę – pozwala na wykorzystanie wszelkich wolnych przestrzeni w regularnie funkcjonujących połączeniach kolejowych. Dzięki takiemu modelowi w perspektywie tygodniowej czy miesięcznej można bardzo precyzyjnie rozplanować wolumeny w optymalny sposób.

Ważne jest także ustalenie priorytetów – tego, jakie przepływy w danej sytuacji mają pierwszeństwo z uwagi na płynność linii produkcyjnych naszych klientów. Jest to szczególnie ważny obszar w przypadku producentów samochodów, gdzie przestój w fabryce oznacza straty idące w miliony Euro. Dla operatorów logistycznych obsługujących branżę Automotive dużą trudnością są nagłe wzrosty natężenia przepływów w sezonie. Tutaj kluczową rolę odgrywa sprawna i szybka wymiana informacji pomiędzy klientem i operatorem oraz prognozowanie konsekwencji zmian natężenia przepływów. Taka umiejętność jest wyjątkowo cenna przy zarządzaniu międzynarodowymi sieciami transportów kolejowych. Jednak nabywa się jej w wyniku wieloletnich doświadczeń w pracy na rzecz branży motoryzacyjnej.

Kolejnym bardzo istotnym elementem w transporcie są kwestie związane z procesem załadunku aut na pociągi. Przy tych operacjach należy z jednej strony trzymać się bardzo mocno ram wyznaczanych przez standardy jakości, z drugiej – dokładać wszelkich starań by unikać opóźnień. Jest to szczególnie istotne ze względu na konieczność zmieszczenia się w zarezerwowanym dla danego składu towarowego korytarzu transportowym. Z tych samych przyczyn równie ważna jest dobra organizacja transportu na etapie dowozu i odwozu towaru z terminali kolejowych na końcowych lub początkowych odcinkach trasy (1st – last mile).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Madejski Sasiński Starowicz radcowie prawni

spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »