| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Jak budować relacje z przewoźnikami, kiedy na rynku toczy się walka cenowa na frachty?

Jak budować relacje z przewoźnikami, kiedy na rynku toczy się walka cenowa na frachty?

Współpraca z przewoźnikiem to nie tylko zapisy umowy. Niemniej ważne jest także opracowanie modelu komunikacji, który zagwarantuje przejrzystość wszystkich procesów operacyjnych, bieżące monitorowanie realizacji usługi, a także informowanie o wszelkich odchyleniach w procesie przewozu.

Współpraca operatora logistycznego z przewoźnikami jest ważnym ogniwem gwarantującym wywiązanie się operatora ze zobowiązań, jakie złożył swoim klientom. Dlatego bardzo istotne jest ustalanie jasnych reguł współpracy i budowanie dobrych relacji z przewoźnikami. Jak to osiągnąć? Współpraca z przewoźnikiem opiera się najczęściej na zapisach zawartych w umowach (w przypadku stałych przewoźników) lub na danych zawartych w zleceniu przewozowym.

To jednak nie wszystko. Niemniej ważne jest także opracowanie modelu komunikacji, który zagwarantuje przejrzystość wszystkich procesów operacyjnych, bieżące monitorowanie realizacji usługi, a także informowanie o wszelkich odchyleniach w procesie przewozu. Jakość tej współpracy następnie powinna być okresowo weryfikowana i oceniana.

Co w przypadku nieporozumienia z przewoźnikiem?

Warto pamiętać, że zapisy w umowach nie są w stanie wyeliminować wszystkich nieporozumień i niespodziewanych zdarzeń w procesie przewozu. Operator logistyczny i przewoźnik powinni wspierać się wzajemnie i budować relacje, które pozwolą na skuteczną współpracę również w trudnych sytuacjach. Aby osiągnąć takie porozumienie konieczne jest partnerstwo poparte etyką biznesową. Bardzo ważnym aspektem współpracy jest sposób wyboru partnerów biznesowych, a także ocena ryzyk pod kątem bezpieczeństwa dla firmy. W DB Schenker opracowano specjalne procedury, które szczegółowo określają zasady współpracy z przewoźnikami, tak aby utrzymać wysoką jakość wzajemnych relacji. Są to dokumenty takie jak: Dobór i weryfikacja dostawców, kwalifikacja przewoźników, rekrutacja i szkolenia kierowców, ocena i doskonalenie przewoźników i kierowców. W 2011 roku współpracowaliśmy z 350 przewoźnikami krajowymi i międzynarodowymi i co istotne, ze wszystkimi mieliśmy podpisaną umowę. Łącznie pracowało dla nas około 3 tys. kurierów, zdecydowana większość z nich na umowę o pracę.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jagoda Szymańska

projektant wnętrz, INNE MEBLE

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »