| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Jak budować relacje z przewoźnikami, kiedy na rynku toczy się walka cenowa na frachty?

Jak budować relacje z przewoźnikami, kiedy na rynku toczy się walka cenowa na frachty?

Współpraca z przewoźnikiem to nie tylko zapisy umowy. Niemniej ważne jest także opracowanie modelu komunikacji, który zagwarantuje przejrzystość wszystkich procesów operacyjnych, bieżące monitorowanie realizacji usługi, a także informowanie o wszelkich odchyleniach w procesie przewozu.

DB Schenker: Korzyści ze współpracy

Jeśli spojrzymy na współpracę z perspektywy przewoźników, zwłaszcza tych mniejszych, to dla nich punktem newralgicznym są koszty operacyjne i eksploatacyjne floty pojazdów. Podejmując współpracę z operatorem logistycznym, stawiają pytanie, czy operator zechce partycypować w tych kosztach. W DB Schenker, dbając zarówno o własny wizerunek, jak i współpracujących z nami przewoźników, dofinansujemy logowanie pojazdów, zakup ubrań firmowych oraz szkolenia.

Wspomagamy także naszych przewoźników w negocjacjach z czołowymi producentami pojazdów oraz dostawcami paliw w celu uzyskania przez nich możliwie najlepszych warunków zakupowych. Ważna jest również optymalizacja wykorzystania pojazdów przewoźników przy jednoczesnym ograniczaniu liczby ,,pustych przebiegów”. Aby osiągnąć postawione cele uruchomiliśmy regionalne centra zarządzania pojazdami, których zadaniem jest nie tylko obsługa zleceń naszych klientów, ale też pozyskiwanie ładunków w celu zbilansowania potoków. Zarządzamy flotą, wykorzystując do tego celu najnowsze narzędzia i programy informatyczne.

Niewątpliwie współpraca z dużym operatorem logistycznym daje przewoźnikowi możliwość stabilnego rozwoju firmy dzięki stałej współpracy i regularnie podejmowanych zleceniach transportowych.

Nie zatrzymuje się tylko na wsparciu technicznym, finansowym i merytorycznym przewoźników. Chcemy iść krok dalej w budowaniu relacji z dostawcami, zapraszając ich do udziału w naszych projektach wolontariatu pracowniczego, które organizujemy cyklicznie 2 razy do roku. Przewoźnicy i kurierzy bardzo chętnie angażują się w społeczne i ekologiczne akcje, co jest doskonałą okazją do zacieśnienia wzajemnych relacji i wyrobienia wrażliwości na potrzeby otoczenia.

Nasz dialog z interesariuszami, w tym także z dostawcami i kurierami został zauważony i doceniony w tegorocznym Rankingu Odpowiedzialnych Firm Dziennika Gazety Prawnej. DB Schenker po raz drugi zajął I miejsce w zestawieniu w kategorii branżowej i II miejsce w zestawieniu ogólnym. Traktujemy tą nagrodą jako rynkowy wyróżnik dla naszych partnerów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marek Rogalski

Ekspert ds. rynku walut w Domu Maklerskim Banku Ochrony Środowiska SA

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »