| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Nowy port głębokowodny w Gdańsku pozwoli na "powrót Polski do morza"

Nowy port głębokowodny w Gdańsku pozwoli na "powrót Polski do morza"

W Morskim Porcie Gdańsk powstanie kolejny głębokowodny port, tym razem dla towarów masowych, dzięki któremu Polska wróci do morza. Dynamiczny rozwój DCT pozwoli Portowi w Gdańsku na dołączenie w najbliższym czasie do grona 30 największych portów na świecie, a inwestycja Sea-invest dodatkowo umocni znaczenie Portu.

Z całą pewnością już dziś można przewidzieć, że pojawienie się nowego, dynamicznego gracza w gdańskim porcie pozwoli nam połączyć siły w zakresie budowy np. infrastruktury kolejowej w Porcie Północnym (stacja rozrządowa Port Północny, tory do terminali itp.) oraz poza portem (most kolejowy nad Wisłą, łączący Port Północny z zapleczem, modernizacja linii kolejowej do Tczewa).

Większość ładunków do i z terminalu masowego i drobnicowego SEA-invest obsługiwanych będzie za pomocą kolei, a rozwój infrastruktury kolejowej jest obecnie sprawą priorytetową również dla DCT Gdańsk. Sądzimy także, że współpraca między DCT Gdańsk a terminalem SEA-invest będzie rozwijała się również na takich polach, jak m.in. transport publiczny, rozwój części portu graniczącej z oboma terminalami, współpraca z Zarządem Morskiego Portu w Gdańsku, a także w ramach CSR (Corporate Social Responsibility).

Terminal SEA-invest w Porcie Gdańsk

Dla Portu Gdańsk istnienie terminalu SEA-invest oznacza dodatkowe miliony ton przeładowane w zakresie ładunków masowych. Ze względu na istnienie DCT Gdańsk, pierwszego hub portu dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji w zakresie towarów skonteneryzowanych, rola Portu w Gdańsku nieustannie wzrasta. Utworzenie jednego z pierwszych na Morzu Bałtyckim hub portu do obsługi ładunków masowych w rejonie Morza Bałtyckiego oznacza dalszy wzrost znaczenia gdańskiego portu i plasuje go na istotnym miejscu na mapie portów nadbałtyckich.

Powstanie i rozwój terminala masowego i drobnicowego SEA-invest oznacza dodatkowe przychody ze wzmożonego ruchu statków (opłaty przystaniowe/ tonażowe), dodatkowe powiązane inwestycje, jakie mają szanse pojawić się w porcie oraz rozwój przeładunków towarów, które do tej pory nie były obsługiwane w znaczących ilościach (tzw. biomasa) to jedynie niektóre z korzyści, jakie płyną z inwestycji bezpośrednio dla Portu w Gdańsku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Sikora

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »