| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Transport towarów nienormatywnych na przykładzie akumulatora parowego

Transport towarów nienormatywnych na przykładzie akumulatora parowego

Jak przewieźć 100 tonowy akumulator pary "od drzwi do drzwi"? To idealne zadanie dla ekspertów od transportu ponadgabarytowego, którzy są w stanie przewieźć wszystko i w każde miejsce. Jedyną przeszkodą może być cena i czas.

Dostawa 100 tonowego akumulatora z Finlandii do Polski została zlecona ekspertom DSV, którzy w pierwszej fazie dostarczyli go statkiem typu ro-ro (ładowanie poziome metodą toczną) do portu w Gdyni, skąd rozpoczął swoją skomplikowaną wędrówkę do Ostrołęki.

Biorąc pod uwagę wymiary oraz wagę ładunku, bezpośredni transport drogowy z portu morskiego do Ostrołęki był niemożliwy. 100 ton, prawie 30 metrów długości i 4 metry średnicy ładunku zdecydowanie nie mieszczą się w obowiązujących limitach. Jeśli dodamy do tego zestaw z naczepą, to otrzymamy ostatecznie ponad 160 ton i 40 metrów długości, 17 osi naczepy i 4 ciągnika – oznacza to zestaw drogowy przekraczający normę wszystkimi parametrami. Zadanie trudne, ale nie dla ekspertów od transportu ponadgabarytowego.

Ładunki ponadgabarytowe: Pierwszy krok - trasa wodna

Ładunek został dostarczony do portu w Gdyni, gdzie przy pomocy dźwigu pływającego został przeładowany na barkę śródlądową. Opracowano kilka wariantów tras i przyczółków na Wiśle gdzie można było wykonać wyładunek. Po wykonaniu objazdów trasy i konsultacjach z gestorami poszczególnych dróg eksperci organizujący dostawę wystąpili o zezwolenia transportowe do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Sam proces weryfikacji planów, przygotowywania ekspertyz i wydawania zezwoleń trwał przeszło trzy miesiące.

Ostatecznie udało się zaplanować trasę i uzyskać pozwolenia. Barka przepłynęła Wisłą w okolice Płocka, gdzie w celu przygotowania przyczółku wyrównaliśmy i wyłożyliśmy płytami podejście. Akumulator został wyładowany - podniesiony na barce przy użyciu siłowników hydraulicznych, a następnie opuszczony na podstawioną naczepę. W tym miejscu zakończono rzeczny etap podróży ładunku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

AkademiaGier.com

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »