REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Transport towarów nienormatywnych na przykładzie akumulatora parowego

Grzegorz Samoć
fot. DSV Air&Sea
fot. DSV Air&Sea

REKLAMA

REKLAMA

Jak przewieźć 100 tonowy akumulator pary "od drzwi do drzwi"? To idealne zadanie dla ekspertów od transportu ponadgabarytowego, którzy są w stanie przewieźć wszystko i w każde miejsce. Jedyną przeszkodą może być cena i czas.

Dostawa 100 tonowego akumulatora z Finlandii do Polski została zlecona ekspertom DSV, którzy w pierwszej fazie dostarczyli go statkiem typu ro-ro (ładowanie poziome metodą toczną) do portu w Gdyni, skąd rozpoczął swoją skomplikowaną wędrówkę do Ostrołęki.

REKLAMA

Biorąc pod uwagę wymiary oraz wagę ładunku, bezpośredni transport drogowy z portu morskiego do Ostrołęki był niemożliwy. 100 ton, prawie 30 metrów długości i 4 metry średnicy ładunku zdecydowanie nie mieszczą się w obowiązujących limitach. Jeśli dodamy do tego zestaw z naczepą, to otrzymamy ostatecznie ponad 160 ton i 40 metrów długości, 17 osi naczepy i 4 ciągnika – oznacza to zestaw drogowy przekraczający normę wszystkimi parametrami. Zadanie trudne, ale nie dla ekspertów od transportu ponadgabarytowego.

Ładunki ponadgabarytowe: Pierwszy krok - trasa wodna

REKLAMA

Ładunek został dostarczony do portu w Gdyni, gdzie przy pomocy dźwigu pływającego został przeładowany na barkę śródlądową. Opracowano kilka wariantów tras i przyczółków na Wiśle gdzie można było wykonać wyładunek. Po wykonaniu objazdów trasy i konsultacjach z gestorami poszczególnych dróg eksperci organizujący dostawę wystąpili o zezwolenia transportowe do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Sam proces weryfikacji planów, przygotowywania ekspertyz i wydawania zezwoleń trwał przeszło trzy miesiące.

Ostatecznie udało się zaplanować trasę i uzyskać pozwolenia. Barka przepłynęła Wisłą w okolice Płocka, gdzie w celu przygotowania przyczółku wyrównaliśmy i wyłożyliśmy płytami podejście. Akumulator został wyładowany - podniesiony na barce przy użyciu siłowników hydraulicznych, a następnie opuszczony na podstawioną naczepę. W tym miejscu zakończono rzeczny etap podróży ładunku.


Drugi krok - trasa drogowa

Dalszy etap transportu odbywał się trasą drogową i objął ok. 200 kilometrów trasy oraz wiele tygodni przygotowań. Transport tak dużego i ciężkiego ładunku wymagał zaangażowania dużo większej liczby podmiotów m.in. firm zajmujących się pilotażem, organizacją zezwoleń transportowych oraz uzgodnieniami z zarządcami dróg i Policją. Przygotowanie trasy w tym przypadku wiązało się z koniecznością dostosowania infrastruktury drogowej – aby nasz transport mógł przejechać wyznaczoną trasą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obejmowała ona demontaż znaków i sygnalizacji drogowej, przycinkę gałęzi oraz przebudowę kilku rond i skrzyżowań po drodze. Ostatecznie, po dwóch dniach podróży i pokonaniu 200 kilometrów trasy, dostarczyliśmy bezpiecznie towar do miejsca docelowego w Ostrołęce. Finalną czynnością było posadowanie akumulatora przy użyciu siłowników hydraulicznych i belek na przygotowanych przed odbiorcę w porozumieniu z ekspertami od organizacji transportu, fundamentach. Pomimo bardzo wysokiego stopnia komplikacji transport został zrealizowany bez najmniejszego potknięcia, co było wynikiem wspólnego wysiłku DSV Air & Sea oraz wszystkich partnerów zaangażowanych w ten projekt.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA