REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy armator morski może być operatorem intermodalnym i konkurencją dla spedycji?

Thomas Bagge
Maersk Baltic Express
Maersk Baltic Express

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiedzią na potrzeby klientów jest oferta połączenia kolejowego jako przedłużenie transportu morskiego. Dzięki temu można otrzymać swoje kontenery od armatora w dogodnej dla siebie lokalizacji.

Rozwój transportu intermodalnego uwarunkowany jest aktualnymi tendencjami na rynku logistycznym. Współczesny transport cechuje chęć optymalizacji łańcuchów dostaw, a tym samym próba redukcji kosztów oraz towarzysząca mu coraz częściej troska o środowisko naturalne. Odpowiedzią na te potrzeby jest oferta połączenia kolejowego jako przedłużenie transportu morskiego. Dzięki temu klienci mogą otrzymać swoje kontenery od armatora w dogodnej dla siebie lokalizacji.

REKLAMA

Dynamiczna sytuacja gospodarcza wymusiła na przedsiębiorcach konieczność wdrażania efektywnych rozwiązań. Założeniem aktywności zmierzających w tym kierunku było dążenie do utrzymania wysokiego poziomu usług, bez konieczności zwiększania kosztów. Odpowiedzią na tego rodzaju potrzeby okazał się również transport intermodalny, którego operatorem może być również armator.

Jak to robią w Maersk Line?

Na przykład Klienci naszej firmy mają możliwość skorzystania z dwóch połączeń kolejowych: Maersk Amber Express i Maersk Baltic Express, zintegrowanych z transportem morskim. Wierzymy, że przy wykorzystaniu składów całopociągowych transport intermodalny może być konkurencyjny i przejąć znaczną część ładunków od dalekobieżnego transportu drogowego. Odpowiednie połączenie różnych środków transportu przynosi ewidentne korzyści już od początku inwestycji.


REKLAMA

Transport kolejowy na dłuższych odcinkach to rozwiązanie efektywniejsze kosztowo w porównaniu do transportu drogowego. Ponadto, niweluje ryzyko utknięcia w korkach, co zapewnia terminowość dostaw, przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Powierzenie całego łańcucha dostaw jednemu operatorowi wpływa z kolei na poziom bezpieczeństwa przewożonego towaru, który w porównaniu z wieloetapowym procesem przeładunku jest zdecydowanie wyższy.

Tę gałąź transportu wyróżnia także wykorzystanie wyjątkowo ekologicznych rozwiązań. Mniejsze jednostkowe zużycie energii wiąże się z minimalnym obciążeniem środowiska naturalnego. Aspekt ten jest jednym z czynników szczególnie istotnych dla firmy takiej jak nasza, w której ekologia jest jednym z filarów działalności. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednakże punktem wyjścia jest zawsze korzyść dla klienta. Jako armator transportujemy nadane produkty w sposób dużo bardziej wydajny i ekonomiczny, niż ma to miejsce w przypadku transportu drogowego. Dlatego zawsze staramy się dbać o relacje z operatorami logistycznymi.

Armator konkurentem spedycji

REKLAMA

Spedytorzy postrzegani poniekąd jako konkurencja, coraz częściej okazują zainteresowanie naszymi produktami w imporcie (z dostawą do terminali lądowych). Na naszą korzyść przemawia fakt, że całość usługi transportowej oferuje jeden partner, czyli armator. Tym samym eliminowana jest konieczność organizacji transportu lądowego na własną rękę. 

W odniesieniu do cen frachtu, najistotniejsza dla klientów jest atrakcyjna cenowo oferta serwisu kolejowego. W naszym przypadku przewagę stanowi możliwość dysponowania całym pociągiem. Dzięki takiemu rozwiązaniu można zaoferować wyjątkowo korzystne warunki. Te mogą być przez nich przełożone na efektywne kosztowo rozwiązania i determinują rozwój przedsiębiorstwa.

Thomas Bagge, Prezes zarządu i szef regionu Europy Środkowo-Wschodniej, Maersk Polska Sp. z o.o.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA