| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Za mało intermodalu w Polsce

Za mało intermodalu w Polsce

Udział transportu intermodalnego w Polsce jest w dalszym ciągu niedostateczny, choć to obecnie najdynamiczniej rozwijająca się gałąź transportu.

Firma Maersk Polska, oddział globalnego lidera morskich usług transportowych, podjęła decyzję o uruchomieniu w Polsce dwóch intermodalnych połączeń kolejowych na przestrzeni pół roku.

Do otwarcia drugiej linii kolejowej przekonała firmę rosnąca popularność usługi i pozytywne opinie otrzymane z rynku. Rozkłady jazdy pociągów Maersk Amber Express i Maersk Baltic Express są zsynchronizowane z wpłynięciami kontenerowców Maersk Line do Gdańska.

Maersk Line

Pierwszy z nich przewozi kontenery na linii Gdańsk-Kąty Wrocławskie, drugi z kolei pokonuje trasę do Sławkowa na Śląsku. Obie linie obsługują kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu oraz z połączeń feederowych.

Z perspektywy kilku miesięcy, funkcjonowanie obu serwisów oceniono pozytywnie.

Transport lądowy w Polsce opiera się przede wszystkim na przewozach samochodowych, które w 2010 roku miały blisko 74% udziału w rynku.

Transport kolejowy tylko 17 proc.

Dla porównania, transport koleją stanowił w tym samym czasie niecałe 17%. Wyniki te rzutują również na całą branżę transportu. Przewóz kontenerów, pomimo ostatnich tendencji wzrostowych, to nadal niespełna 1% ogólnego wolumenu transportowych ładunków w Polsce.

Za taki stan odpowiedzialne są przede wszystkim wysokie koszty inwestycji oraz niska jakość infrastruktury drogowej i kolejowej.
Sukcesywne zwiększenie wykorzystania transportu intermodalnego w gospodarce jest według specjalistów szansą przedsiębiorstw na utrzymanie wysokiej pozycji rynkowej.

Kryzys ekonomiczny w 2009 roku wymusił na firmach konieczność dokładnego przyglądania się kosztom związanym z transportem towarów.

W tej sytuacji kluczowe było stworzenie oferty skrojonej na miarę potrzeb klientów, pozwalającej jednocześnie zoptymalizować ponoszone przez nich koszty – wyjaśnia Thomas Bagge, Prezes Maersk Polska.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

mgr. inż. Bogumił Leśniewski

Specjalista ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »