| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Za mało intermodalu w Polsce

Za mało intermodalu w Polsce

Udział transportu intermodalnego w Polsce jest w dalszym ciągu niedostateczny, choć to obecnie najdynamiczniej rozwijająca się gałąź transportu.

Firma Maersk Polska, oddział globalnego lidera morskich usług transportowych, podjęła decyzję o uruchomieniu w Polsce dwóch intermodalnych połączeń kolejowych na przestrzeni pół roku.

Do otwarcia drugiej linii kolejowej przekonała firmę rosnąca popularność usługi i pozytywne opinie otrzymane z rynku. Rozkłady jazdy pociągów Maersk Amber Express i Maersk Baltic Express są zsynchronizowane z wpłynięciami kontenerowców Maersk Line do Gdańska.

Maersk Line

Pierwszy z nich przewozi kontenery na linii Gdańsk-Kąty Wrocławskie, drugi z kolei pokonuje trasę do Sławkowa na Śląsku. Obie linie obsługują kontenery rozładowywane z serwisu AE10, łączącego Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu oraz z połączeń feederowych.

Z perspektywy kilku miesięcy, funkcjonowanie obu serwisów oceniono pozytywnie.

Transport lądowy w Polsce opiera się przede wszystkim na przewozach samochodowych, które w 2010 roku miały blisko 74% udziału w rynku.

Transport kolejowy tylko 17 proc.

Dla porównania, transport koleją stanowił w tym samym czasie niecałe 17%. Wyniki te rzutują również na całą branżę transportu. Przewóz kontenerów, pomimo ostatnich tendencji wzrostowych, to nadal niespełna 1% ogólnego wolumenu transportowych ładunków w Polsce.

Za taki stan odpowiedzialne są przede wszystkim wysokie koszty inwestycji oraz niska jakość infrastruktury drogowej i kolejowej.
Sukcesywne zwiększenie wykorzystania transportu intermodalnego w gospodarce jest według specjalistów szansą przedsiębiorstw na utrzymanie wysokiej pozycji rynkowej.

Kryzys ekonomiczny w 2009 roku wymusił na firmach konieczność dokładnego przyglądania się kosztom związanym z transportem towarów.

W tej sytuacji kluczowe było stworzenie oferty skrojonej na miarę potrzeb klientów, pozwalającej jednocześnie zoptymalizować ponoszone przez nich koszty – wyjaśnia Thomas Bagge, Prezes Maersk Polska.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Wachowski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »