| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Kto zapłaci za rosnące koszty w transporcie

Kto zapłaci za rosnące koszty w transporcie

Jeszcze pod koniec roku przedsiębiorcy z branży TSL prognozowali wzrost sprzedaży i stabilność cen usług, ale optymizm rozwiewają wzrastające w szybkim tempie koszty działalności w transporcie drogowym. Niepokój rodzi pytanie - kto za to zapłaci w największym wymiarze - przewoźnik, klient, czy operator logistyczny?

Opłaty drogowe, ubezpieczenia

Do tego dochodzą opłaty drogowe, których wpływ na wzrost kosztów szacuje się w graniach 3 - 5proc. Widoczny jest również znaczący wzrost kosztów produktów ubezpieczeniowych dla transportu. Ubezpieczenia drożeją, a na niektórych produktach wzrosty sięgają kilkunastu procent. 

- Powód podwyżek zawsze jest dla nas ważny. Ubezpieczyciele szukają zapewne zysków na innych produktach, gdyż ponoszą straty na ubezpieczeniach majątkowych i OC komunikacyjnym. Dodatkowo ubezpieczenia OC komunikacyjne drożeją ze względu na zmiany sum gwarancyjnych. A wszystkiemu towarzyszy zmiana poziomu szkodowości całej branży. Musimy się ubezpieczać, bo jest to bardzo ważna część zabezpieczeń przed ryzykiem biznesowym, ale równocześnie musimy podnosić jakość operacji i kontrolować ją w całym łańcuchu dostaw - komentuje Arkadiusz Glinka prezes zarządu Apreo Logistics Sp. z o.o.

Ubezpieczyciele zapowiadają również większą weryfikację wypłat odszkodowań komunikacyjnych. To co wpływa na takie działania ubezpieczycieli to presja kosztowa, którzy to najbardziej obawiają się nowych zagrożeń tj. ryzyko inflacji szkód, rosnąca presja klientów i relatywnie nowych podmiotów na rynku, jakimi są kancelarie odszkodowawcze oraz odczuwalne zjawisko przestępczości ubezpieczeniowej.

Kto za to zapłaci?

W ostatnich latach rynek transportowy dynamicznie zmieniał się i bywały też ciężkie okresy, ale nigdy nie było tak dużej nieprzewidywalności. W obliczu ostatnich zmian, przewoźnicy będą musieli zmierzyć się z trudnymi decyzjami. Już teraz rynek jest na tyle trudny, że firmy, aby utrzymać klienta, obniżają stawki zachowując minimalną marżę. Takie utrzymywanie klientów za wszelką cenę ma swoje konsekwencje.

Przewoźnicy zmuszeni są do obciążania dodatkowymi kosztami klientów oraz firmy spedycyjne. Te z kolei, by utrzymać się na rynku zmuszone są do obciążania dodatkowymi opłatami swoich klientów. Klient, który wymaga serwisu na odpowiednim poziomi musi liczyć się z dodatkowymi opłatami, które wprowadził rząd i których nie da się uniknąć.

Jak zminimalizować wzrosty kosztów w transporcie drogowym, czy jest to możliwe? O tym będziemy dyskutować podczas debaty Logistyka.infor.pl, którą redakcja portalu zaplanowała na początku lutego.

(opr. Beata Trochymiak, źr. www.pracujwlogistyce.pl)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

KSP Legal & Tax Advice

Tworzymy rozwiązania dla biznesu. Zespół Doradztwa Podatkowego. Obsługa prawna.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »