REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym są przewozy multimodalne i czy opłaca się fracht Rail Air & Seair?

Iwona Połowicz
fot. DHL
fot. DHL
Ruediger Nehmzow

REKLAMA

REKLAMA

Odpowiadając na coraz większe wymagania klientów, którzy z jednej strony oczekują krótkiego czasu tranzytu, a z drugiej redukcji kosztów transportu, operatorzy logistyczni wprowadzają nowoczesne rozwiązania transportowe, jakimi są przewozy multimodalne.

Według Konwencji o międzynarodowym transporcie multimodalnym towarów, transport multimodalny oznacza „przewóz towarów przy użyciu co najmniej dwóch różnych gałęzi transportu, na podstawie umowy o przewóz multimodalny, z miejsca położonego w jednym kraju, gdzie towar przejął w pieczę operator transportu multimodalnego, do oznaczonego miejsca przeznaczenia położonego w innym kraju”.

REKLAMA

Multimodalny to znaczy transport lotniczy z morskim i lotniczy z kolejowym

Wśród najczęściej wykorzystywanych rozwiązań multimodalnych możemy wyróżnić połączenie transportu lotniczego z transportem morskim tzw. Sea-air oraz transportu lotniczego z kolejowym tzw. Rail-air.

REKLAMA

W przypadku serwisu Sea-air, na trasie z Azji do Europy, towar na pierwszym odcinku płynie do portu np. w Dubaju, popularnego miejsca przeładunkowego, wykorzystywanego przez wielu operatorów logistycznych, skąd następnie ładowany jest na samolot lecący do Europy.

Połączenie transportu morskiego i lotniczego daje wymierne oszczędności w postaci ok. 25-30% niższych kosztów frachtu w porównaniu do transportu lotniczego, przy jednoczesnym skróceniu czasu tranzytu nawet o ok. 40-45%, w stosunku do transportu morskiego.

Z rozwiązań tych korzystają zarówno potentaci rynkowi, jaki i małe firmy, bowiem jedni jak i drudzy szukają oszczędności podczas transportu swoich towarów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejny serwis multimodalny – Rail-air, w celu obniżenia kosztów transportu wykorzystuje transport kolejowy, przy pomocy którego towar jest dostarczany do określonego lotniska, skąd leci do lotniska przeznaczenia w Europie.

Usługa ta jest wprawdzie mniej popularna niż Sea-air i oferowana przez niewielu operatorów logistycznych na świecie, jest jednak szczególnie polecana w przypadku transportu przesyłek ciężkich, powyżej 500 kg.


Oferując serwis Rail-air, operatorzy logistyczni są w stanie zagwarantować oszczędności kosztowe sięgające ok. 20-25% w porównaniu do transportu lotniczego, przy wydłużeniu czasu tranzytu jedynie do ok. 10 - 12 dni.

Niższe koszty w logistyce

Optymalizacja kosztów jest w dzisiejszych czasach istotnym elementem funkcjonowania niemal każdej branży, niezależnie od wielkości i zasięgu działalności firmy.

Dlatego też nowoczesne rozwiązania transportowe (jak Sea-air i Rail-air), które pozwalają na znaczną redukcję kosztów, cieszą się dziś coraz większą popularnością wśród klientów operatorów logistycznych.

REKLAMA

Przewozy multimodalne oparte są na korzyściach, jakie płyną z połączenia szybkości frachtu lotniczego z niskimi kosztami frachtu morskiego lub kolejowego. Każdy z tych serwisów zapewnienia ściśle określony set up operacyjny, ze wskazanym harmonogramem wypłynięć/wyjazdów, przylotów oraz miejsc przeładunkowych.

Serwis Rail-air i Sea-air to również bardzo dokładnie zaplanowany proces logistyczny gdzie obok optymalizacji kosztów transportu, klienci otrzymują konkretne czasy tranzytu, co daje im możliwość właściwego zaplanowania dostaw swoich towarów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA