| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Opinia TELS: Nowe parametry wagowe pojazdów w Rosji

Opinia TELS: Nowe parametry wagowe pojazdów w Rosji

Od kilku miesięcy w Rosji obowiązują nowe przepisy dotyczące maksymalnej ładowności ciężarówek. Sprawdź, na co muszą zwrócić uwagę przewoźnicy drogowi.

Analiza przepisów dla wózków i ciągników dwuosiowych

Przed 25 lipca 2011 roku nacisk na oś dla dwuosiowych pojazdów i dwuosiowych wózków nie powinien był przekraczać następujących wartości.

Tabela 1.


Uwaga. Dla pojazdów grup A i B, zaprojektowanych przed 1995 r., z rozstawem osi nie przekraczającym 1,32 m, dopuszczalne są naciski na oś wynoszą odpowiednio 8,0 t i 5,5 t.
Nowe Przepisy przewidują, że maksymalne dopuszczalne naciski na osie pojazdów nie powinny przekraczać następujących wartości.

Tabela 2.

Tak więc, dla pojazdów z układem "3+2", dopuszczalne naciski na oś dla wózków dwuosiowych na drogach samochodowych, przebudowa których była wykonywana z uwzględnieniem normatywu 100 kN/10 ft, prawie się nie zmieniły i, w większości przypadków, wynoszą 16 ton.

Jednocześnie, w związku z brakiem w Przepisach istniejącej wcześniej Uwagi (patrz wyżej), dla wózków dwuosiowych z rozstawem osi poniżej 1,35 m, ustawodawca obniżył dopuszczalny nacisk na oś do 14 ton, czyli po 7 ton na oś.

Nie byłoby tak źle, ale w międzynarodowym transporcie drogowym w dniu dzisiejszym takie pojazdy wykorzystywane są w wystarczająco dużej ilości.
Analiza przepisów dla wózków i ciągników trzyosiowych

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Chybicki

Partner Zarządzający Grow One, Dyrektor Merytoryczny Sopockiego Instytutu Rozwoju Biznesu. Z wykształcenia psycholog. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego, paryskiej Sorbony oraz wielu kursów prowadzonych w USA, Niemczech oraz Rosji. Certyfikowany instruktor Mindfulness. Autoryzowany użytkownik Leadership Developmental Framework we współpracy z Harthill z Anglii. Certyfikowany coach Focus Energy Balance Indicator (FEBI). Współpracuje z Meta Integral, Dana Carman Integral, Focus Leadership z USA. Członek - założyciel International Partnership for Assessment and Development. Prowadził zajęcia m. in. na: Akademii Leona Koźmińskiego, Politechnice Gdańskiej, SWPS, Uniwersytecie Gdańskim. Autor wielu publikacji z zakresu zarządzania i przywództwa, w tym dotyczących zarządzania integralnego, zarządzania przez wartości, psychologii pozytywnej w biznesie, uważności w pracy. Aktywista społeczny, członek dwóch stowarzyszeń koncentrujących się na rozwoju osobistym i zawodowym. Prywatnie pasjonat fotografii. Autor książek: "Skup się! Trening mindfulness dla zestresowanych pracą" i "Jak przeganiać chmury, które zasłaniają niebo. Uważna fotografia."

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK