| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Bałtycki Terminal Kontenerowy zainwestuje ponad 153 mln zł

Bałtycki Terminal Kontenerowy zainwestuje ponad 153 mln zł

Do 2015 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) w Gdyni zainwestuje w sprzęt, infrastrukturę i systemy informatyczne ponad 153 mln zł. Inwestycja w 35 proc. ma być dofinansowana przez Unię Europejską i budżet państwa.

Dzięki programowi inwestycyjnemu realizowanemu przez cztery lata zdolność przeładunkowa terminalu ma wzrosnąć o ok. 60 proc., z obecnych 750 tys. TEU rocznie do 1,2 mln TEU (TEU to pojemność standardowego kontenera).

Jak powiedział prezes BCT Gdynia, Krzysztof Szymborski "terminal przystępuje do największego w swojej historii programu inwestycyjnego, a pierwsze prace mają się rozpocząć za około rok".

Jego zdaniem dzięki inwestycjom zwiększy się też ilość ładunków przewożonych do i z portu koleją.

W 2010r. koleją przewieziono 15 proc. ładunków, w tym roku ten wskaźnik wzrósł do prawie 40 proc.

Koszty transportu kolejowego, w porównaniu z transportem drogowym, są znacznie niższe. Ponadto emisja CO2 przy wykorzystaniu kolei w przewozach kontenerów jest 15 razy mniejsza niż w transporcie drogowym.

Prezes zapewnił, że w ramach projektu terminal kolejowy będzie wyposażony m.in. w dwie suwnice nabrzeżowe (po 26 mln zł każda), dwie suwnice kolejowe ( po 13, 3 mln zł każda) oraz w suwnice placowe, nowe ciągniki i naczepy.

Poinformował, że w terminalu za około 30 mln zł zostaną zmodernizowane drogi i place. Mają być także zmodernizowane, zautomatyzowane bramy, które umożliwią m.in. odczyt tablic rejestracyjnych pojazdu i numeru kontenera.

Projekt Bałtyckiego Terminala Kontenerowego najdroższy

Projekt inwestycyjny BCT jest jednym z 12 projektów zgłoszonych w konkursie Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Projekt gdyńskiego terminala jest najdroższym i ma otrzymać największe - prawie 54 mln zł - dofinansowanie. Pozostała kwota ma pochodzić z budżetu spółki i kredytów. Szymborski poinformował, że wstępna umowa o dofinansowaniu może być podpisana w październiku.

W konkursie Centrum Unijnych Projektów Transportowych znalazły się projekty inwestycyjne portów w Gdańsku, Gdyni i w Szczecinie. Terminale BCT i GCT w Gdyni, DCT w Gdańsku oraz Morska Baza Kontenerowa i Terminal Kontenerowy w Szczecinie, mają zrealizować projekty o łącznej wartości prawie 557 mln zł. Łączne dofinansowanie może wynieść prawie 208 mln zł.

BCT czyli Bałtycki Terminal Kontenerowy sp. z o.o. zarządzany jest przez międzynarodową korporację ICTSI (International Container Terminal Services, Inc z siedzibą na Filipinach); BCT jest jednym z sześciu największych terminali spośród 22 należących do tej grupy na całym świecie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Duraj

doktor hab. nauk prawnych, ekspert z zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »