REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na co zwrócić uwagę wybierając morski terminal kontenerowy

Krzysztof Szymborski
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Terminal kontenerowy jest dla spedytorów, agencji celnych oraz operatorów logistycznych podstawą łańcucha dostaw ładunków skonteneryzowanych. Wybór portu i terminalu może mieć wpływ na cały proces obsługi towaru od momentu załadowania go na statek, aż do miejsca jego przeznaczenia, a tym samym do finalnego odbiorcy.

REKLAMA

Wybór terminalu kontenerowego przez klientów zależy w dużej mierze od położenia portu morskiego oraz armatorów, którzy kierują tam swoje statki/kontenery. Nie mniej jednak innymi ważnymi elementami, które mają wpływ na taki wybór są bez wątpienia różnorodność oraz jakość usług np. usługi dodatkowe, takie jak: sortowanie, konsolidacja, paletyzacja, oklejanie ładunków lub inne operacje uszlachetniania towaru.

REKLAMA

Do tego potrzebna jest odpowiednia infrastruktura w postaci magazynów, dróg dojazdowych, odpowiedniej wielkości placów składowych i wykwalifikowany personel. Dlatego terminale inwestują dzisiaj zarówno w sprzęt przeładunkowy (typu dźwigi Liebher, nowe suwnice, itd.), sprawne systemy operacyjne (jak Tideworks), dokładne procedury postępowania w obsłudze klientów (np. rejestracja zleceń, kwotowanie zleceń nietypowych, obsługa reklamacji) i przede wszystkim w pracowników m.in. poprzez dopasowany system szkoleń oraz możliwość podnoszenia kwalifikacji.

Współpraca ze spedycją

Stale rosnące wymagania rynkowe, powodują, że terminale powinny starać się aby standardy obsługi spełniały oczekiwania klientów, którymi poza armatorami są spedytorzy. To także oni w dużej mierze mają wpływ na poprawianie jakości usług w terminalu przeładunkowym.

Priorytetem dla wielu terminali jest skracanie czasu operacji przeładunkowych statków. Np. w BCT dzisiaj jest to ok. 30 przeładowanych kontenerów przez 1 suwnicę/godzinę, a do końca roku wydajność ta zwiększy się do 35 ruchów.

REKLAMA

Druga kwestia to skracanie czasu obsługi ciągników trasowych, który standardowo wynosi około 25-30 minut (od momentu wjazdu do wyjazdu przez bramę). Ponadto zarządzający terminalami starają się tworzyć najbardziej optymalne rozwiązania ułatwiające dowóz i wywóz kontenerów koleją – aktualnie z portu Gdynia jest kilka połączeń kolejowych dziennie opuszczających terminal kontenerowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyróżnikiem jakości usług terminalu jest, oprócz szybkości obsługi przeładunków na statkach kontenerowych, obsługa ładunków nietypowych, a także zapewnienie bezpieczeństwa powierzonego do obsługi terminalowi towaru.

Nie mniejszą wagę przywiązuje do ułatwienia komunikacji i kontaktów z klientami, co realizowane powinno być m.in. poprzez:

  • utrzymywanie stałego i bezpośredniego kontaktu z klientami,
  • szybką reakcję na wszelkie problemy zgłaszane przez klientów,
  • wprowadzenie specjalnego systemu obsługi reklamacji, aby szybko i sprawnie były rozpatrywane w zależności od rodzaju reklamacji,
  • wszechstronną i jasno sprecyzowaną pomoc w poznaniu procedur związanych z obsługą portową,
  • ofertę technologii przeładunku skierowanych do szerokiego wachlarza rozmaitych ładunków, nie tylko kontenerów.

Terminal powinien pracować 7 dni w tygodniu przez całą dobę, aby obsługiwać ładunki importowane i eksportowane drogą morską na bieżąco oraz nie powodować zatorów przeładunkowych. 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA