| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > GEFCO otrzymała pieniądze z UE na linię kolejową Francja -Rosja

GEFCO otrzymała pieniądze z UE na linię kolejową Francja -Rosja

Grupa GEFCO uzyskała wsparcie finansowe w ramach europejskiego programu Marco Polo na uruchomienie linii kolejowej pomiędzy Vesoul we Francji, a Kaługą w Rosji.

Połączenie to, przebiegające przez Niemcy i Polskę, stanowi kanał dostaw do fabryki PCMARus, spółki joint venture utworzonej w Rosji przez PSA Peugeot Citroën i Mitsubishi Motors Corporation.

Zamiast ciężarówek

Projekt GEFCO, pozwalający na zastąpienie transportem kolejowym 704 ciężarówek, jakie niezbędne były dotąd do przewożenia części pomiędzy Francją a Rosją , jest jednym z największych projektów multimodalnych w Europie.

44 kontenery to 44 ciężarówki dziennie. Podróż z Vesoul do Kaługi trwa 8 dni. Tyle samo trwa podróż powrotna. Razem daje to 16 dni. Mnożąc 44 ciężarówki przez 16 dni otrzymamy łączną liczbę 704 ciężarówek.

Uruchomienie codziennego połączenia kolejowego do transportu części samochodowych pomiędzy Vesoul, a Kaługą to ukoronowanie rocznych badań prowadzonych przez Grupę GEFCO we współpracy z partnerami: Captrain Deutschland oraz Transcontainer Russia.

Ponieważ stanowi alternatywę dla codziennych kursów 44 ciężarówek i skraca czas dostawy z ośmiu do pięciu dni, połączenie to doskonale wpisuje się w cele oraz spełnia kryteria stawiane beneficjentom programu Marco Polo finansowanego przez Komisję Europejską, przeznaczonego dla inicjatyw w dziedzinie transportu modalnego.

W okresie trwania projektu Marco Polo GEFCO zamierza przenieść ponad 411 milionów tonokilometrów z dróg na tory, co stanowi wartość znacznie przekraczającą minimalny próg 60 tonokilometrów, kwalifikujący do udziału w programie.

Stosownie do generowanych kosztów, wnioskodawca ubiegał się o grant o wysokości 539 000 EUR.

Dodatkowo połączenie Vesoul-Kaługa zostało uznane za projekt przyszłościowy, czyli taki, który trwać będzie po zakończeniu okresu zasilania środkami z funduszy europejskich.

Dziś 25 proc. transportu jakim posługuje się GEFCO to transport alternatywny dla drogowego, co jest wynikiem powyżej średniej europejskiej.

GEFCO Polska jest częścią Grupy GEFCO. W Polsce firma działa od 1999 roku. Główna siedziba znajduje się w Warszawie. Ponadto oddziały mieszczą się
w Grodzisku Mazowieckim, Natolinie, Legionowie, Poznaniu, Czeladzi, Kątach Wrocławskich i Gdyni. GEFCO Polska działa na dwóch płaszczyznach: TLA - transport i logistyka samochodów i TLI – transport i logistyka przemysłowa. 

źródło: GEFCO

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

LAUREN PESO POLSKA Sp. z o.o.

Specjaliści w zakresie doradztwa personalnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »