| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Krzysztof Szymborski: Ogromne korzyści z przebudowy kanału w Porcie Gdynia

Krzysztof Szymborski: Ogromne korzyści z przebudowy kanału w Porcie Gdynia

Pogłębienie kanału w Porcie Gdynia do 13,5 m ma dla nas szczególnie istotne znaczenie, gdyż wchodzimy tym samym do grona portów, które mogą obsługiwać duże jednostki, w przyszłości również w bezpośrednich zawinięciach oceanicznych, z pominięciem innych portów europejskich -  mówi Krzysztof Szymborski, prezes zarządu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT

Zarząd Morskiego Portu Gdynia podsumował pod koniec kwietnia br. realizację projektu pod nazwą "Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia". Głównym założeniem projektu było zwiększenie dopuszczalnego zanurzenia statków wpływających do Portu oraz poprawa warunków nawigacyjnych.

Pogłębiono kanał portowy o około 2m do 13,5m oraz dno przy nabrzeżach. Przebudowano także Głowicę Ostrogi Pilotowej, pogłębiono i zwiększono średnicę obrotnic portowych, przebudowano część nabrzeży. Bałtycki Terminal Kontenerowy miał już okazję przetestować nowe możliwości kanału portowego.

W lutym 2011r zawinął do BCT największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec MSC Fortunate o zanurzeniu nieomal 13m i pojemności ponad 5.700 TEU (kontenerów 20 stopowych).

Statek przypłynął do Gdyni z niemieckiego portu Bremerhaven. Takie zawinięcie stało się technicznie możliwe dzięki właśnie realizacji projektu przebudowy portu. Dla Gdyni i BCT to szczególnie ważny projekt, gdyż wchodzimy tym samym do grona portów, które mogą obsługiwać duże jednostki, w przyszłości również w bezpośrednich zawinięciach oceanicznych, z pominięciem innych portów europejskich.

Wszystko to stwarza terminalom operującym na terenie portu możliwości obsługi coraz większych statków, obecnie o maksymalnym zanurzeniu do 13m., a w przyszłości nawet większym, jak tylko zostanie zrealizowany kolejny projekt mający na celu pogłębienie portu – nawet do 15,5 m (co ma być zrealizowane po 2014r.).

Jednakże w tej sytuacji niezbędna jest współpraca zarówno władz lokalnych jak i wszystkich podmiotów zainteresowanych rozwojem infrastruktury portowej a w konsekwencji wzrostu całej gospodarki. Warto pamiętać, że Porty Morskie wraz ze wszystkimi swoimi przedsiębiorstwami, stanowią papierek lakmusowy kondycji gospodarki.

reklama

Autor:

prezes zarządu

Źródło:

Własne

Zdjęcia


Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Adamska

Specjalista ds. Public Relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »