| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Krzysztof Szymborski: Ogromne korzyści z przebudowy kanału w Porcie Gdynia

Krzysztof Szymborski: Ogromne korzyści z przebudowy kanału w Porcie Gdynia

Pogłębienie kanału w Porcie Gdynia do 13,5 m ma dla nas szczególnie istotne znaczenie, gdyż wchodzimy tym samym do grona portów, które mogą obsługiwać duże jednostki, w przyszłości również w bezpośrednich zawinięciach oceanicznych, z pominięciem innych portów europejskich -  mówi Krzysztof Szymborski, prezes zarządu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT

Zarząd Morskiego Portu Gdynia podsumował pod koniec kwietnia br. realizację projektu pod nazwą "Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia". Głównym założeniem projektu było zwiększenie dopuszczalnego zanurzenia statków wpływających do Portu oraz poprawa warunków nawigacyjnych.

Pogłębiono kanał portowy o około 2m do 13,5m oraz dno przy nabrzeżach. Przebudowano także Głowicę Ostrogi Pilotowej, pogłębiono i zwiększono średnicę obrotnic portowych, przebudowano część nabrzeży. Bałtycki Terminal Kontenerowy miał już okazję przetestować nowe możliwości kanału portowego.

W lutym 2011r zawinął do BCT największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec MSC Fortunate o zanurzeniu nieomal 13m i pojemności ponad 5.700 TEU (kontenerów 20 stopowych).

Statek przypłynął do Gdyni z niemieckiego portu Bremerhaven. Takie zawinięcie stało się technicznie możliwe dzięki właśnie realizacji projektu przebudowy portu. Dla Gdyni i BCT to szczególnie ważny projekt, gdyż wchodzimy tym samym do grona portów, które mogą obsługiwać duże jednostki, w przyszłości również w bezpośrednich zawinięciach oceanicznych, z pominięciem innych portów europejskich.

Wszystko to stwarza terminalom operującym na terenie portu możliwości obsługi coraz większych statków, obecnie o maksymalnym zanurzeniu do 13m., a w przyszłości nawet większym, jak tylko zostanie zrealizowany kolejny projekt mający na celu pogłębienie portu – nawet do 15,5 m (co ma być zrealizowane po 2014r.).

Jednakże w tej sytuacji niezbędna jest współpraca zarówno władz lokalnych jak i wszystkich podmiotów zainteresowanych rozwojem infrastruktury portowej a w konsekwencji wzrostu całej gospodarki. Warto pamiętać, że Porty Morskie wraz ze wszystkimi swoimi przedsiębiorstwami, stanowią papierek lakmusowy kondycji gospodarki.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Czopik

Rajdowy Mistrz Polski, właściciel Szkoły Bezpiecznej Jazdy SBJ

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »