| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Pożądany transport drobnicowo- całopojazdowy

Pożądany transport drobnicowo- całopojazdowy

Klienci operatorów logistycznych coraz częściej oczekują kompleksowych rozwiązań dystrybucyjnych, które łączą transport drobnicowy i całopojazdowy – mówi Arkadiusz Andruch dyrektor ds. krajowego frachtu całopojazdowego w ROHLIG SUUS Logistics.- W wielu branżach, np. RTV AGD czy FMCG, brak tego typu synergii utrudnia, a niekiedy uniemożliwia stosowanie skutecznych rozwiązań logistycznych.

Pomimo widocznego zapotrzebowania klientów na kompleksowe rozwiązania, zintegrowany system drobnicowo-całopojazdowy nie jest często spotykany w ofertach polskich firm logistycznych.

Na rynku istnieje niewielu operatorów, którzy mają na tyle rozwinięte oba produkty, by móc je skutecznie łączyć. Niewielki rozwój kompleksowych usług dystrybucyjnych spowodowany jest przede wszystkim ograniczeniami natury finansowej (wiąże się on z dużymi inwestycjami w infrastrukturę) oraz brakiem wystarczająco stabilnej pozycji rynkowej i odpowiedniego know-how do konsekwentnej budowy tego typu rozwiązań.

Obserwujemy coraz bardziej zauważalny podział na 3 typy firm logistycznych: dostarczające proste usługi, mono-usługi lub oferujące usługi kompleksowe. Jednocześnie ostatnia grupa jest zdecydowanie najwęższa. Czego chce klient?

Zgodnie z wewnętrznymi podziałami firm logistycznych krajowa dystrybucja drobnicowa oraz przewozy całopojazdowe to dwa różne produkty, wykorzystywane do różnego typu przewozów, często z przyczyn organizacyjnych słabo ze sobą zintegrowane.

Tutaj jednak kończy się teoria i rozpoczyna praktyka, która pokazuje wyraźną dysproporcję między tym, co oferują firmy logistyczne, a tym czego nabywcy faktycznie oczekują. Klient, który dysponuje konkretnym wolumenem przesyłek w skali roku coraz częściej patrzy na proces dystrybucji i obsługi dostaw całościowo.

Podział usług transportowych na przewozy całopojazdowe, dystrybucję drobnicową i przesyłki ekspresowe przestaje mieć rację bytu. Obecnie klienci wymagają od operatora takiego połączenia usług, które bez względu na termin, liczbę przesyłek czy ich gabaryty, pozwoli na przeprowadzenie sprawnego, bezpiecznego i optymalnego kosztowo procesu dostaw.

Dotyczy to w szczególności firm o dużym i podatnym na zmiany koniunktury, potoku ładunków obejmującym różnorodne produkty, np. z branży AGD/RTV czy FMCG.

Wśród klientów operatorów logistycznych tradycyjny model dostarczania towarów opierał się dotychczas na kilku dostawcach, obsługujących różne typy przesyłek i oferujących różne rodzaje transportu. Obecnie coraz silniejszy staje się trend przeciwny – rezygnacja z kilku partnerów logistycznych na rzecz jednego, gwarantującego sprawne połączenie sieci drobnicowej oraz przewozów całopojazdowych.

Współpraca z takim operatorem gwarantuje nieograniczony dostęp do usług oraz większą swobodę decyzyjną co do sposobu transportu. To natomiast przynosi szereg korzyści zarówno firmie jak i finalnym odbiorcom towarów. Nie tylko bowiem w znaczący sposób wpływa na optymalizację kosztów związanych z transportem, ale także usprawnia sam proces dystrybucji. Tym samym klienci korzystający z zintegrowanych usług zyskują przewagę konkurencyjną – mogą ograniczyć koszty i na bieżąco reagować na potrzeby zwłaszcza szybko rotujących rynków, jednocześnie zyskując wizerunkowo w oczach zadowolonych ze sprawnej obsługi odbiorców.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Effect Group

firma szkoleniowo-doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »