| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Stabilny rozwój przeładunków w BCT Gdynia

Stabilny rozwój przeładunków w BCT Gdynia

W 2010 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT, osiągnął 26 mln dol. przychodu i zwiększył obroty przeładunków, uzyskując ponad 281 tys. TEU.

Dynamiczny rozwój firmy, skrócenie czasu rozładunku statków oraz ok. 50 mln dol. planowane na inwestycje do 2015 roku to tylko niektóre sukcesy Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego BCT w ostatnim czasie. W 2010 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT, należący do filipińskiej grupy ICTSI, osiągnął 26 mln dol. przychodu i zwiększył obroty uzyskując ponad 281 tys. TEU.

Szacuje się, że w 2011 roku obroty BCT wzrosną o ok. 30%. To m.in. efekt realizacji nowych inwestycji, w tym montażu ponad 100 tonowego żurawia oraz poprawy ogólnoświatowej koniunktury gospodarczej. Do 2015 roku BCT planuje wykonać plan inwestycyjny o wartości ok. 50 mln dolarów. Konsekwentny rozwój BCT zaowocował także rozpoczęciem obsługi nowego połączenia żeglugowego z Wielką Brytanią.

Działalność Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego pozytywnie wpływa na rozwój miasta Gdynia i całego regionu, dlatego też spółka wspiera partnerów biznesowych, armatorów i spedytorów
w działaniach na rzecz rozwoju Portu Gdynia (pogłębienie do 15 m) oraz w zakończeniu realizacji modernizacji infrastruktury drogowej (autostrada A1) i kolejowej.

- Filozofią całej Grupy jest wspieranie gospodarek krajów, w których działamy. Szczególnie starannie dobieramy rynki wschodzące i dlatego np. do Polski weszliśmy w przeddzień wstąpienia do Unii Europejskiej – mówi Krzysztof Szymborski Prezes BCT

Rozwój BCT to także sukces całej Grupy, która intensywnie rozszerza swoją działalność na świecie. Ostatnio ICTSI zakupiła terminal przeładunkowy w Chorwacji (Rijeka), wykorzystując tym samym doświadczenie z BCT w Polsce. Ponadto inwestuje w terminal w Manzanillo w Meksyku, gdzie wartość całego projektu szacuje się na ok. 850 mln dol.

W 2010 roku w całym Porcie morskim w Gdyni przeładowano 500 tys. TEU, a BCT ma obecnie możliwość obsługi 750 tys. TEU. Realizacja nowych inwestycji pozwoli osiągnąć w 2020 roku zdolność 1,2 mln TEU. W 2010 roku udało się także skrócić czas rozładunku statku – ilość wykonywanych ruchów wzrosła z do 29 do końca 2011 roku pracujemy nad osiągnięciem 35 na godzinę, tym samym BCT stało się jeszcze bardziej atrakcyjnym terminalem dla armatorów i spedytorów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Bobkiewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »