| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Niezależni przewoźnicy kolejowi chcą naprawy kolei

Niezależni przewoźnicy kolejowi chcą naprawy kolei

Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych wystosował list otwarty do premiera Donalda Tuska, w którym domaga się naprawy polskiej kolei - poinformował prezes zarządu związku Rafał Milczarski. Związek chce m.in. wydzielenia PKP PLK z Grupy PKP oraz reform.

"Wysłaliśmy dziś do premiera list, w którym wskazujemy na główne bariery w budowie konkurencyjnej kolei w Polsce. W wyniku braku realizacji reformy Polskich Kolei Państwowych sprzed 10 lat, na rynku utrzymuje się stan bezzasadnego i szkodliwego dla rynku, konsumenta uprzywilejowania pozycji PKP SA" - powiedział na konferencji prasowej Milczarski.

Wyjaśnił, że związek nie oczekuje od premiera odpowiedzi na list, ale podjęcia konkretnych działań naprawczych polskiej kolei.

Związek w liście zaproponował kilka rozwiązań. Jedno z nich dotyczy przejęcia przez Polskie Linie Kolejowe całości infrastruktury kolejowej na własność, bez konieczności dzierżawy od PKP SA.

"Opóźnienia w modernizacji linii kolejowych, ich postępująca degradacja, brak środków na bieżące utrzymanie infrastruktury powodują w skali kraju degradację systemu transportowego na wiele pokoleń. Dalsze zaniechanie działań na tym polu może pogrzebać szanse na dynamiczny rozwój gospodarczy naszego kraju" - czytamy w liście.

"Apelujemy o to, aby inwestycje w infrastrukturę kolejową wyprzedzały inwestycje drogowe. Wówczas łatwiej zbudujemy i kolej, i drogi. Ponadto inwestycje PLK powinny objąć kluczowe linie towarowe, które zapewnią dostęp do kopalń m.in. węgla kamiennego, czy zakładów chemicznych" - powiedział Milczarski.

Związek postuluje również m.in. prywatyzację PKP Cargo i PKP Intercity, przekazanie zarządzania dworcami samorządom i PLK.

Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych powstał w kwietniu 2009 r. Jak informuje, jego celem jest m.in. ochrona wolnej konkurencji rynku kolejowych przewozów towarowych, reprezentowanie interesów niezależnych przewoźników. Zrzeszeni w związku mają 15 proc. udziałów w rynku polskim.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Smaga Jaroszyński Spółka Adwokacka sp. j.

Obsługa prawna przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »