| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Spedycja > Kiedy warto outsourcować logistykę e-sklepu?

Kiedy warto outsourcować logistykę e-sklepu?

Kiedy warto outsourcować logistykę e-sklepu? Jakie są koszty, wady i zalety takiego rozwiązania? I kiedy nie outsourcować logistyki e-sklepu?

Kiedy nie outsourcować logityki w e-commerce

Niezależnie od skali działania pewne typy działań na rynku e-commerce są trudne do wydzielenia na zewnątrz. Dotyczy to chociażby takich produktów jak rękodzieła, wyroby własne czy towary wymagające specjalnego traktowania. Obecnie nie ma na rynku wielu operatorów gotowych do zapewnienia właściwego procesu logistycznego dla produktów bardzo delikatnych czy spożywczych
o określonych wymogach magazynowania i wysyłki. Problematyczne mogą okazać się także towary trudne do przechowywania w sąsiedztwie innych produktów, np. karma dla zwierząt, chemikalia czy produkty silnie aromatyczne.

Ilość zmiennych mających wpływ na to czy outsourcing e-sklepu będzie opłacalny jest dość duża
i wymaga uważnej analizy. Wybór partnera to decyzja mająca olbrzymi wpływ na rozwój biznesu, dlatego warto poszukać odpowiedzialnego i doświadczonego operatora. Taki outsourcer przeanalizuje potrzeby sklepu, oceni ryzyko i otwarcie zakomunikuje czy będzie w stanie - z korzyścią dla obu stron - podjąć się kompleksowej obsługi logistycznej danego e-biznesu.

Tekst: Krzysztof Wieczorek, dyrektor wdrożeń procesów e-logistics w Cursor SA, Grupa OEX

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Konrad Gurbała

Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »