| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Spedycja > Podwyższenie jakości obsługi klienta w branży TSL

Podwyższenie jakości obsługi klienta w branży TSL

Jakość obsługi klienta ma szczególne znaczenie w branży usługowej. W jaki sposób podwyższyć jakość obsługi klienta w branży TSL?

Obsługa klienta jest jednym z głównych czynników decydujących o powodzeniu zlecenia, a co za tym idzie, o sukcesie firmy. Podstawowym kryterium gwarantującym zadowolenie konsumenta jest zastosowanie reguły 7R (ang. Right), która definiuje siedem zasad działania w branży logistycznej: właściwy towar, we właściwej ilości, jakości i koszcie trafia do właściwego klienta, we właściwe miejsce i o odpowiedniej porze. Główne procesy logistyczne w przedsiębiorstwie polegają przede wszystkim na zwiększeniu efektywności przepływu materiałów i produktów. Przeszkodą ku temu są często błędy na poziomie tworzenia zamówień  przewozowych.

Tradycyjny model wystawiania zleceń pochłania duże nakłady czasu i energii. Odbieranie telefonów, przekazywanie informacji, uzupełnianie formularzy, przygotowywanie dokumentów zabiera  logistykom nawet 90% ich czasu pracy. Do tego należy wziąć pod uwagę błędy  komunikacyjne, które często decydują o niepowodzeniu zlecenia i nakładają na firmy dodatkowe koszty.

Problemy w komunikacji redukują elektroniczne zlecenia transportowe. Ułatwiają pracę logistykom i spedytorom, ponieważ skracają czas procesu zlecania transportu do kilku minut, utrzymują porządek w dokumentacji. Dają możliwość wypełniania zleceń w wybranym przez spedytorów i logistyków czasie, nie zaburzając ich rytmu pracy i rozkładając obowiązek wypełnienia formularzy na obydwie strony umowy.  Dzięki stałej dostępności za pośrednictwem Internetu zarówno logistycy, jak i przedstawiciele firmy przewozowej mogą na bieżąco aktualizować i weryfikować poprawność danych z dowolnych urządzeń desktopowych lub mobilnych. Ilość użytkowników nie jest limitowana, co znacznie usprawnia komunikację.

Zobacz też: Udzielenie rabatu w przypadku importu usług - korekta na bieżąco

Elektroniczne zlecenia przewozowe mogą być zintegrowane z systemami ERP już funkcjonującymi w firmie, co dodatkowo pozwala oszczędzić czas przy wypełnianiu dokumentacji. Jak tłumaczy Sławomir Woźniak, specjalista SOOT.pl:  w aplikacjach umożliwiających tworzenie elektronicznych zleceń transportowych spedytor może być wybrany z konkretnej listy zarejestrowanych i zaakceptowanych w systemie firm lub spośród finalistów aukcji, czy konkursów ofert. W tym drugim przypadku systemy automatycznie podstawiają koszty, które zostały wylicytowane dla danego zlecenia.

Szybka i prosta wymiana informacji gwarantuje transparentność wymogów i zaleceń, minimalizuje stopień występowania błędów komunikacyjnych. Usprawnia dodatkowo pracę logistyków oraz ogranicza ryzyko występowania błędów i wynikających z nich nieprzewidzianych wydatków.

Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus

Źródło: Materiały prasowe Scoot.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

mgr. inż. Bogumił Leśniewski

Specjalista ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »