| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Spedycja > CRM w sektorze TSL - do czego jest pomocny?

CRM w sektorze TSL - do czego jest pomocny?

Rola nowoczesnych systemów informatycznych, takich jak CRM, ma w branży TSL coraz większe znaczenie. Narzędzie, które zautomatyzuje zarządzanie informacją, wydaje się konieczne do osiągnięcia konkurencyjnej pozycji w sektorze TSL.

Aby firm logistyczna mogła osiągnąć konkurencyjną pozycję na rynku, konieczne jest osiągnięcie stabilnego poziomu obsługi Klienta. Oznacza to wysoką jakość usług, terminowość oraz zapewnienie bezpieczeństwa transakcji. Tymi samymi kryteriami należy kierować się przy wdrażaniu systemów IT wspomagających zarządzanie działalnością przedsiębiorstwa logistycznego. Z uwagi na stały przepływ dużego strumienia danych, rola nowoczesnych systemów informatycznych, takich jak CRM, ma w branży TSL coraz większe znaczenie. Każdego dnia firmy muszą zarządzać setkami tysięcy, a nawet milionami rekordów dotyczących wielkości zamówienia, lokalizacji klienta lub magazynów, kosztów przewozu, dyspozycyjnych przewoźników, cenników usług firm zewnętrznych, czy poziomu zapasów. Trudno sobie wyobrazić ręczne wypełnianie arkuszy kalkulacyjnych i analizę takiej ilości napływających danych - narzędzie, które zautomatyzuje zarządzanie informacją, wydaje się konieczne do osiągnięcia konkurencyjnej pozycji w sektorze TSL.

Według badań przeprowadzonych we wrześniu 2012 roku przez ManpowerGroup, zdecydowana większość (73%) firm w sektorze TSL wykazuje potrzebę ograniczenia kosztów prowadzenia działalności. Jednocześnie 64% zapytanych przedstawicieli 22 największych polskich przedsiębiorstw z branży TSL dąży do poprawy efektywności, głównie w celu sprostania rosnącym oczekiwaniom klientów. Funkcjonalności księgowe systemów CRM odpowiadają m.in. za kontrolę budżetu, rozliczenia z klientami oraz stopień realizacji planów sprzedażowych, przede wszystkim za pośrednictwem generowanych raportów. CRM zintegrowany z aplikacją finansowo-księgową może służyć również do prowadzenia działań windykacyjnych i segmentacji klientów na grupy opłacalne i generujące straty w przedsiębiorstwie. Przy odpowiednim zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa warunki minimalizacji kosztu i optymalizacji efektywności mogą zostać spełnione.

Systemy CRM służą m.in. do archiwizowania informacji i generowania zestawień opartych na danych kontaktowych, przeprowadzonych rozmowach oraz dokumentach sporządzanych na różnych etapach kontaktu z klientem lub kontrahentem. Automatyzacja działań administracyjnych i sprawozdawczych zwalnia pracownika z wykonywania czasochłonnych obowiązków, takich jak duplikacja danych, ręczne wprowadzanie oznaczeń według przyjętej nomenklatury, czy zliczanie rekordów do zbadania sezonowości sprzedaży. Funkcjonalności operacyjne, analityczne, sprzedażowe, serwisowe i marketingowe pozwalają na zarządzanie pełnym cyklem życia kontaktów z Klientem, od momentu jego pozyskania, do etapu obsługi po sprzedaży. Fakt, iż system CRM odciąża pracownika od powtarzalnych czynności, pozwala poszczególnym działom skupić się działaniach rozwojowych, czyli pogłębieniu więzi z obecnymi klientami i zdobywaniu nowych odbiorców towarów lub usług.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TC Concept

Firma doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »