| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Spedycja > CRM w sektorze TSL - do czego jest pomocny?

CRM w sektorze TSL - do czego jest pomocny?

Rola nowoczesnych systemów informatycznych, takich jak CRM, ma w branży TSL coraz większe znaczenie. Narzędzie, które zautomatyzuje zarządzanie informacją, wydaje się konieczne do osiągnięcia konkurencyjnej pozycji w sektorze TSL.

Według badania ManpowerGroup, kompetencje pracowników stanowią jedno z poważniejszych wyzwań wewnętrznych w przedsiębiorstwach logistycznych. Należy zatem prowadzić stały monitoring działań dotychczasowej kadry i dążyć do jak najszybszego wdrożenia nowych członków zespołu w firmowe procedury. Workflow obsługiwane przez system CRM znacznie przyspiesza proces przystosowywania pracownika do wewnętrznych reguł gry w przedsiębiorstwie i zmniejsza ryzyko popełnienia błędu –pracownik jest na bieżąco instruowany przez system odnośnie kolejnych kroków i możliwych wariantów działania, które mają przynieść optymalny efekt. Schemat postępowania jest rozpisany w formie diagramu, który dodatkowo ułatwia orientację w etapie kontaktu z klientem. Zarządzanie zespołem przy użyciu CRM ma również zastosowanie przy selekcji kandydatów na dane stanowiska - system gromadzi informacje na temat potencjalnych i aktualnych pracowników, dając możliwość porównania ich kwalifikacji. 

Raportowanie danych wolumenowych i finansowych to etapy cyklu sprzedaży, które są podstawą do podjęcia działań optymalizacyjnych i zaplanowania długo- lub krótkookresowej strategii sprzedażowej. Osoby odpowiadające za controlling w firmie mają dostęp do funkcjonalności w systemie CRM, umożliwiających koordynację działań handlowych i weryfikację efektów pracy poszczególnych pracowników. Służą do tego graficzne lub tabelaryczne raporty o strukturze umożliwiającej wielostopniową analizę, lejki sprzedaży oraz zestawienia przystosowane do benchmarkingu. Raporty mają również zastosowanie w segmentacji Klientów, czyli określeniu, którzy z nich przynoszą firmie zyski, a którzy generują straty. Bez systemu wyposażonego w funkcjonalności analityczne, przygotowane zestawienie może okazać się niepełne, a w konsekwencji – nasuwać autorowi mylne wnioski odnośnie kondycji i przyszłości firmy.

Integracja danych polega na automatycznym przepływie informacji pomiędzy systemami informatycznymi wykorzystywanymi w firmie. Współdzielenie informacji w działalności logistycznej za pośrednictwem systemu CRM powinna obejmować dwie płaszczyzny: wewnętrzną oraz zewnętrzną. Wewnętrzna dotyczy działań w obrębie danego przedsiębiorstwa i ma na celu zapewnienie sprawnych przepływów dokumentacji i towarów pomiędzy działami księgowymi, marketingowymi, produkcyjnymi itp. Płaszczyzna zewnętrzna służy zarządzaniu relacjami z grupą dostawców, klientów i firmami współpracującymi z przedsiębiorstwem w zakresie obsługi klienta, transportu, magazynowania oraz realizacji zamówień.

Tekst: Justyna Jakubowska, More7

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska SA

Dom Maklerski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »