| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Spedycja > Jakość w polskich fabrykach branży motryzacyjnej

Jakość w polskich fabrykach branży motryzacyjnej

Zwiększające się natężenie kontroli jakości podzespołów w samochodach ma ograniczyć tzw. akcje serwisowe. Jak na tle europejskim wypada jakość produkcji w polskich fabrykach branży motoryzacyjnej?

Producenci samochodów systematycznie zwiększają częstotliwość kontroli podzespołów montowanych w samochodach. W 2012 r. w wyniku akcji serwisowych spowodowanych wykryciem usterek części zamontowanych w samochodach do naprawy wróciło 113 tys. pojazdów. Dlatego tylko w ubiegłym roku wzrost kontroli sięgnął 30%.

Od 5 lat regularnie w Polsce notujemy spadki produkcji, które przekładają się na potrzebę zmiany podejścia do wytwarzania nowych aut. Dlatego firmy produkcyjne, żeby utrzymać dotychczasowe zamówienia, muszą stawiać na wprowadzenie nowych standardów jakości i wymogów wobec dostawców.
Konsumenci wybierając samochód patrzą na niego jak na integralną całość, jednak w procesie produkcji należy zadbać o najwyższą jakość nawet najmniejszej część. Każde auto składa się średnio z około 8-10 tysięcy elementów, które powinny ze sobą odpowiednio współgrać, a co najważniejsze, być niezawodne. O tym jak ważna jest dbałość o każdy szczegół przekonały się firmy motoryzacyjne, które w tylko w 2012 roku były zmuszone wezwać do kampanii naprawczych ponad 113 tysięcy samochodów ze względu na wadliwe podzespoły – podkreślił Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems.
Liczba aut mających części wymagające naprawy mogła być w ubiegłym roku jeszcze większa, lecz do oficjalnych statystyk zgłaszane są tylko te przypadki, w których usterki są na tyle poważnie, że zagrażają funkcjonowaniu pojazdu.

Pojazdy wzywane do procesów naprawczych, ze względu na wadliwe części pochodzą nie tylko z Polski, ale były również produkowane poza naszymi granicami. Jak wynika z danych Exact Systems, na rodzimym rynku automotive niemal co 10 przebadana część była wadliwa, co oznacza, że ponad 21 milionów elementów wymagało wymiany lub naprawy. Nasze doświadczenia z pracy w różnych krajach europejskich pokazują, że odsetek wadliwych części w Polsce znajduje się blisko średniej europejskiej. Jednak wśród naszych sąsiadów możemy zaobserwować, dużo wyższe wskazania części wymagających naprawy. Przykładem tego może być Rosja, gdzie w 2012 r. odnotowaliśmy ponad 25% elementów niewystarczającej jakości. Na drugim biegunie są Niemcy, gdzie odsetek wadliwych podzespołów sięga tylko 8,4%, a jeszcze rok wcześniej wynosił 11,1% – podsumowuje Jacek Opala, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w Exact Systems. 

Źródło: Exact Systems

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bridgestone

To czołowy światowy producent opon do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych, samolotów oraz maszyn do robót ziemnych, a także dostawca rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK