| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Spedycja > Innowacyjność w usługach spedycji morskiej

Innowacyjność w usługach spedycji morskiej

Zwykle spedytor musi zaangażować kilka rodzajów środków transportu, ale w związku z tym, że transport statkiem stanowi największą część całego łańcucha, całość dostawy traktowana jest jako transport morski.

Włączenie tych dodatkowych usług do oferty zwiększa skuteczność akwizycji nowych, a zintegrowanie procesów biznesowych na poziomie IT, ułatwia utrzymywanie klientów już obsługiwanych. Dlatego też ten obszar rozwoju IT uważany jest za szczególnie ważny dla konkurencyjności firmy spedycyjnej i to właśnie jemu w ciągu najbliższych lat spedytorzy będą poświęcać dużo uwagi.
- Narzędziem bardzo silnie integrującym klienta z dostawcą usług jest elektroniczna wymiana danych.

EDI jest najskuteczniej wykorzystywany w logistyce magazynowej, a w szczególności w systemach typu WMS. Wbrew ogólnej opinii standardy EDI (np. EDIFACT) nie są tak powszechnie stosowane i nawet w przypadku ich implementacji każde wdrożenie wymiany danych B2B stanowi poważny wysiłek dla każdej ze stron, zarówno organizacyjny jak i kosztowy. Można przewrotnie stwierdzić, że im ten wysiłek większy tym silniej klient będzie z nami związany - wyjaśnia Wojciech Mieczyński, główny informatyk C. Hartwig Gdynia S.A.

Co zatem oznacza dostęp do innowacyjności w spedycji morskiej?

Na pewno pełną gotowość spedytora do spełniania niestandardowych oczekiwań klienta np. tworzenie dedykowanych systemów informatycznych dla współpracy z danym klientem. Po drugie antycypacja w rozwiązaniach, zaskakiwanie klienta rozwiązaniami logistycznymi. Obok tych rozwiązań istotne jest oferowanie w standardzie obsługi spedycyjnej usług niespotykanych w ofercie innych spedytorów np.: ubezpieczenie cargo w cenie usługi spedycyjnej. Równie ważny jest monitoring przesyłki zgodnie ze specyficznymi wymogami klienta oraz gotowość do udziału we wspólnych projektach logistycznych, łącznie z ewentualnymi nakładami finansowymi.

Ponadto standardowe dzielenie się wiedzą, czy nawet szkolenie klienta w wybranych obszarach w odniesieniu do tzw. klientów długofalowych o wyższym stopniu lojalności. I wreszcie inicjacja w tworzeniu nowatorskich metodologii załadunkowych np.: project cargo do kontenera.
Te wszystkie działania, plus narzędzia informatyczne stanowią o stopniu innowacyjności usług w spedycji morskiej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tax Care

Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »