| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Spedycja > Ubezpieczenie Cargo - kiedy zawierać?

Ubezpieczenie Cargo - kiedy zawierać?

Klienci zlecając dostawę przesyłki, często zadają pytanie - czy warto ubezpieczać? Prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia powodującego uszczerbek na wartości towaru jest w przypadku transportu międzynarodowego stosunkowo wysokie.

Zapewnieniu ochrony towarom właściciela służy ubezpieczenie cargo, które zabezpiecza przed stratami związanymi z uszkodzeniem czy też kradzieżą ładunku podczas transportu.

Jak ubezpieczyć towar?

W DHL Global Forwarding dajemy klientom możliwość skorzystania z ubezpieczenia cargo zawartej przez naszą firmę. Jest to z pewnością wygodniejsze i tańsze rozwiązanie niż ubezpieczenie indywidualne. Z racji takiego rozwiązania, na cały wolumen ubezpieczanych przesyłek możemy zaoferować naszym klientom wyjątkowo korzystne stawki. Co ważne, ubezpieczenie może objąć nie tylko wartość towaru, ale także koszt frachtu, cła, a nawet spodziewany zysk do wysokości 10 proc.

Gdy jednak się wydarzy… czyli dochodzenie odszkodowania

Warto zaznaczyć, że procedura dochodzenia odszkodowania w opcji ubezpieczenia cargo jest bardzo prosta. Inaczej niż w przypadku ubezpieczenia OC, nie ma konieczności udowadniania winy przewoźnika, wystarczy wykazanie powstania szkody. Po dostarczeniu wymaganych dokumentów i analizie sprawy ubezpieczyciel ma obowiązek wypłacenia klientowi odszkodowania w określonym terminie (zazwyczaj do 30 dni). 

Należy jednak pamiętać o odpowiednim opakowaniu towaru oraz dostarczeniu pełnej instrukcji odnośnie jego przewożenia. Niedopełnienie powyższych czynności może bowiem zaważyć na odmowie wypłaty odszkodowania.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Pałucki Trusiński Hermelin

Kompleksowa obsługa przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »