| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Spedycja > DSV Projects. Nowa specjalizacja czyli niestandardowe usługi transportowe

DSV Projects. Nowa specjalizacja czyli niestandardowe usługi transportowe

DSV Air&Sea, lotniczo-morska część Grupy DSV w Polsce, utworzyła niedawno osobny dział spedycji projektowej: DSV Projects z siedzibą w Gdyni.

Coraz częściej wielkie koncerny przemysłowe przenoszą produkcję do Polski. Rozwija się także rodzimy przemysł ciężki, eksportujący wielkie maszyny, kotły hutnicze czy generatory.

Realizowane są kolejne projekty energetyki wiatrowej. Wszystko to oznacza dużo pracy dla branży spedycji projektowej.

Project cargo rozwija się coraz szybciej

Project cargo – bo tak bywa najczęściej nazywany ten sektor rynku TSL - zajmuje się planowaniem i realizacją niestandardowych usług transportowych: przewozem ładunków ponadgabarytowych i ciężkich, demontażem, przenoszeniem i ponownym montażem całych linii produkcyjnych.

DSV Air&Sea, lotniczo-morska część Grupy DSV w Polsce, utworzyła niedawno osobny dział spedycji projektowej: DSV Projects z siedzibą w Gdyni. Perspektywy tego sektora w Polsce są bardzo obiecujące – wyjaśnia Arkadiusz Mirek, dyrektor zarządzający DSV Air&Sea. – W Europie Zachodniej koncern DSV jest jednym z jego liderów.

Zbieraliśmy doświadczenia w spedycji morskiej i drogowej, czarterujemy statki i dźwigi pływające, organizujemy transport rzeczny – wymienia Grzegorz Samoć, kierownik działu DSV Projects. – Taka interdyscyplinarność pozwala znaleźć niestandardowe, najlepsze dla klienta rozwiązania.

Projekty niestandardowe wiążą się ze szczegółowym, często wielomiesięcznym planowaniem.

Bywa, że spedytor konsultowany jest już na etapie produkcji aby zasugerować optymalny sposób podziału największych elementów czy optymalne umiejscowienie punktów podparcia, haczenia i mocowania.

Jak dostarczyć piec barką do Hamburga

- Musimy uwzględnić każdy detal. Przewóz elementów pieca rzeką z Opola do Hamburga może wydawać się stosunkowo prosty. Tymczasem wymaga na przykład takiego dobrania balastu barek, żeby z jednej strony z bardzo wysokim ładunkiem zmieściły się pod mostami, a z drugiej nie osiadły na płyciznach przy niskim stanie wód. Piasek trzeba kupić, a w barkach zamontować specjalne grodzie, żeby balast nie mógł się przemieszczać. Ponadgabarytowy ładunek musi być dostarczony do niewielkiego portu rzecznego dostosowanymi platformami drogowymi i załadowany na barki za pomocą specjalnie sprowadzonych dźwigów mobilnych – tłumaczy Samoć.

Operator współpracuje także na przykład z firmami specjalizującymi się w niestandardowych przeładunkach czy zewnętrznymi firmami rzeczoznawczo-kontrolnymi (surveyors), które dodatkowo gwarantują bezpieczeństwo ładunków.

Sektor spedycji projektowej to dobry prognostyk stanu całej gospodarki. Drobnica drogowa pokazuje aktualny poziom wymiany handlowej.

Transport morski, realizujący zamówienia z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, daje nieco dłuższą perspektywę – objaśnia A. Mirek. – Zaś project cargo to ważny element przepływu dóbr inwestycyjnych, pozwala więc ocenić długofalową kondycję gospodarczą.

DSV

Grupa DSV jest globalnym dostawcą usług transportowych i logistycznych. Posiada biura i oddziały w więcej niż 60 krajach, zaś dzięki sieci agentów i partnerów świadczy usługi na całym świecie. Zatrudnia ponad 21000 pracowników. Efektywne, kompleksowe rozwiązania DSV pozwoliły firmie osiągnąć w 2010 r. przychód wysokości 42,5 mld duńskich koron (DKK).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Häfele Polska

Producent okuć meblowych i budowlanych, a także elektronicznych systemów kontroli dostępu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »