| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Spedycja > Jak zbudować zrozumienie dla nowych wyzwań i zmian w firmie - rozmowa z Jackiem Machockim, prezesem zarządu PEKAES S.A

Jak zbudować zrozumienie dla nowych wyzwań i zmian w firmie - rozmowa z Jackiem Machockim, prezesem zarządu PEKAES S.A

Złożone procesy zmian w nowoczesnych firmach powinny być prowadzone przy zaangażowaniu całego zespołu. Jak zbudować zrozumienie dla wyzwań i jak połączyć intensywną pracę nad nowym przedsięwzięciem z budowaniem satysfakcji zawodowej ? - pytamy Jacka Machockiego prezesa zarządu spółki PEKAES, która zgodnie ze strategią inwestuje w technologie i równocześnie motywuje zespół.

- Przy tak rozbudowanym systemie IT, jaki będzie pracować w PEKAES, na każdym etapie wdrożenia równolegle z budową narzędzi prowadzi się analizę procesów operacyjnych, procedur, dokumentów towarzyszących, zbiorów danych. Przyjrzenie się każdej czynności z poziomu narzędzia automatyzującego pracę jest jak zadanie z anatomii, po zakończeniu którego człowiek widzi przyczynę i skutek, a nie tylko własny fragment procesu. Inwestując dziś środki i czas w nowe rozwiązania IT tworzymy narzędzia niezbędne dla PEKAES w przyszłości. Przy obecnych perspektywach PEKAES brak nowego systemu dla spedycji lądowej, lotniczej i morskiej byłby jak zaciąganie ręcznego hamulca.

- Potencjał PEKAES to wiedza ludzi z nim związanych. Pracujemy w biznesie, w którym systematycznie zarządzamy szeregiem zmiennych, stąd połączenie standardowych operacji z wdrożeniem IT nie jest zwycięstwem ducha nad materią, bo logistyka to taka branża. Fakt jest jednak taki, że razem z projektami IT wdrażamy także projekty związane z jakością zarządzania zespołem. Chcemy zgodnie z jednym ze strategicznych celów „przede wszystkim ludzie” dawać konkretne sygnały, że rozwój całej firmy oznacza także rozwój indywidualnych kompetencji pracownika. Mówimy w PEKAES, że słowo „wdrażać” zastąpiło nam czasownik „być” i coś w tym jest, gdy równocześnie pracujemy nad kilkoma dużymi przedsięwzięciami, ale punktem wyjścia i siłą są ludzie.

- Zespoły międzyfunkcyjne rozwijają bardzo ważną umiejętność, uczą ludzi patrzeć w długiej perspektywie na działalność firmy. I uczą dialogu. Zrozumienie całego procesu i wzajemnych zależności między usługami pozwala dostarczyć Klientowi kompleksową ofertę o równej i dającej się zmierzyć jakości.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mikołaj Duda

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK