| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Spedycja > Jak usprawnić zarządzanie realizacją zleceń w firmie spedycyjnej

Jak usprawnić zarządzanie realizacją zleceń w firmie spedycyjnej

Mobilny ControlTransport to przykład uzyskania pełnej kontroli nad każdą transportowaną przesyłką spedycyjną oraz obrotem europalet.

Kolejny obszar, w którym ControlTransport spełnia potrzeby firmy spedycyjnej to optymalizacja kosztów.

W dużo prostszy sposób można teraz obniżyć koszty zużycia paliwa lub skrócić trasę przejazdu, kiedy spedytor dysponuje przejrzystym systemem wskazującym aktualny stan floty oraz położenie geograficzne każdej przesyłki. Zyskuje również klient, ponieważ nie tylko płaci mniej, ale także otrzymuje gwarancję bezpieczeństwa powierzonego towaru.

Mobilność przynosi korzyści

Wdrażane ww. rozwiązanie wprowadza funkcjonowanie firmy spedycyjnej na wyższy poziom mobilności. Przyczynił się do tego przede wszystkim system GPS odpowiedzialny za kontrolowanie i nadzorowanie floty oraz przesyłek (ang. Track & Trace), który umożliwia śledzenie drogi towaru i natychmiastowe uzyskanie informacji o jego statusie.

Obecność systemu GPS pozwala zarówno dyspozytorowi, pracownikowi magazynu, jak i samemu klientowi, na całodobowy dostęp do aktualnych informacji o godzinie, dacie, prędkości przejazdu oraz położeniu geograficznym wybranego pojazdu.

Integracja ControlTransport z pozostałymi systemami informatycznymi firmy przyniosła znaczne korzyści zwłaszcza w przypadku usług świadczonych dla masowych odbiorców.
Coraz więcej portali internetowych czy serwisów specjalistycznych oferuje użytkownikom dostęp do swoich zasobów poprzez aplikacje mobilne, np. po zalogowaniu się na wybrany portal klient może:
• złożyć zlecenie do realizacji
• dokładnie śledzić transport przesyłki poprzez otrzymanie szczegółowych informacji o statusie np. Przesyłka w drodze od Terminalu Skierniewice do finalnego odbiorcy
• skontaktować się z kierowcą
• uzyskać informacje o ewentualnym problemie związanym z transportowaną przesyłką
• przyglądać dokumentację zamówienia
• tworzyć raporty o dostawach i stopniu ich realizacji

Szybki i sprawny przepływ danych przekłada się na większą oszczędność czasu. Jest ona rezultatem odciążenia pracowników firmy spedycyjnej od wykonywania czynności, którymi obecnie zajmuje się system.

Zadowoleni są także klienci, którzy otrzymują odpowiedź na zapytanie w czasie rzeczywistym, bez konieczności czekania na nią kilkunastu minut lub nawet godzin.

ControlTransport odpowiada także za wsparcie unikalnej w skali rynku usługi „Stuprocentowy zwrot palet” . Przeciętnie klient traci około 15- 20 proc. przekazanych operatorowi europalet.

Stosując mobilne narzędzia w zarządzaniu gospodarką paletową, można świadczyć serwis obejmujący ewidencję, odbiór palet przy dostawie, selekcję palet będących w obrocie, a następnie 100 proc. zwrot palet nadanych przez klienta.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Controlling i Zarządzanie

Controlling i Zarządzanie to fachowy magazyn kierowany do profesjonalistów rachunkowości zarządczej, controllingu, analizy finansowej i sprawozdawczości zewnętrznej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »