| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Spedycja > Agencja celna: Ustanawianie przedstawiciela podatkowego

Agencja celna: Ustanawianie przedstawiciela podatkowego

Z początkiem kwietnia 2011 r. weszło w życie nowe rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie przedstawiciela podatkowego. Przepisy dają znacznie więcej uprawnień agencjom celnym.

Przedstawiciel podatkowy odpowiada solidarnie z podatnikiem za zobowiązanie podatkowe podatnika, którego reprezentuje. W rozporządzeniu Ministra Finansów z 28 marca 2011 r. został określony tryb ustanawiania przedstawiciela podatkowego oraz czynności, jakie może on wykonywać.

Przedstawiciela podatkowego ustanawia się w drodze umowy zawartej pomiędzy podatnikiem (o którym mowa w art. 15 ust. 7 ustawy o podatku od towarów i usług) a podmiotem (o którym mowa w art. 15 ust. 8 ustawy o podatku od towarów i usług). Kopię umowy składa się do Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście.

Kopię umowy Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście potwierdza za zgodność z oryginałem. Przedstawiciel podatkowy wykonuje obowiązki podatnika w zakresie rozliczania podatku od towarów i usług, prowadzenia i przechowywania dokumentacji oraz ewidencji na potrzeby tego podatku oraz inne czynności wynikające z przepisów o podatku od towarów i usług, jeżeli zostały wymienione w umowie.

Ustanowienie przedstawiciela podatkowego na podstawie umowy zawartej przed dniem wejścia w życie rozporządzenia uznaje się za ważne w przypadku spełnienia warunków określonych w § 3 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z 16 kwietnia 2004 r. w sprawie przedstawiciela podatkowego (Dz.U. Nr 66, poz. 609).

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Polonia Extra

Gazeta dla Polaków w Irlandii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »