REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?

Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?
Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?
Magazynuj.pl

REKLAMA

REKLAMA

Państwowa Inspekcja Pracy nie pozostawia złudzeń - każdy wypadek w branży magazynowo transportowej kosztuje przedsiębiorstwo od 12 do 63,5 tys. zł. Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynie?

Zgodnie z szacunkami Państwowej Inspekcji Pracy, każdy wypadek w gospodarce magazynowej i transporcie kosztuje przedsiębiorstwo od 12 do nawet 63,5 tysięcy złotych. Eksperci alarmują – konieczne jest zwiększenie bezpieczeństwa pracy oraz inwestycja w ekonomiczne rozwiązania, które ograniczą straty magazynowe w przypadku wystąpienia nieoczekiwanych zdarzeń.

REKLAMA

Zobacz też: Jak opodatkować VAT usługi składowania towarów?

Najczęstsze przyczyny wypadków w magazynach

Dziś najczęstszymi przyczynami wypadków w magazynach są niewłaściwa organizacja pracy, błędy ludzkie oraz brak stosownych zabezpieczeń. Do nierzadkich należą uszkodzenia mechaniczne wynikające z otarć i obić powstałych podczas transportu wewnątrz i na zewnątrz zakładu. Operowanie wózkiem widłowym na wąskich korytarzach i podnoszenie materiałów na duże wysokości także sprzyjają różnego rodzaju uderzeniom i odkształceniom, które często skutkują wymianą konstrukcji regałowych na nowe. Każde z tych zdarzeń jest kłopotliwe i kosztowne wiążąc się z koniecznością przenoszenia towarów i dodatkowymi, niemałymi wydatkami ponoszonymi na tworzenie nowych miejsc składowania.

Zobacz też: Bezzałogowy system transportu w fabryce Audi

- Próba oszczędności poprzez ignorowanie powstałych uszkodzeń nie jest najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji – tłumaczy Marcin Hankiewicz, ekspert od zarządzania przestrzenią magazynową, i dodaje: - Nigdy nie ma pewności czy powstałe straty nie przyczynią się do zwiększenia naprężenia ścinającego w danej części regału, prowadząc w konsekwencji do złamania całej konstrukcji. Ryzykujemy wtedy nie tylko zniszczenie towaru znajdującego się na półkach, ale narażamy także życie i zdrowie pracowników. Nie bez powodu istnieją normy określające wymagania, specyfikację i zasady projektowania konstrukcji regałowych (na przykład PN-EN 15635), a których nieprzestrzeganie skutkuje karami pieniężnymi. Ważnym jest też, by uświadamiać operatorów wózków widłowych o konieczności zgłaszania każdego, choćby najmniejszego wypadku przy pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Aplikacja połączy handlowca z magazynem

Jak zwiększyć bezpieczeństwo pracy w magazynach?

Tanich rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo pracy w gospodarce magazynowej jest bardzo dużo. Przykładem mogą być elementy tzw. biernej ochrony konstrukcji regałów, a konkretnie - uszczelki przeciwuderzeniowe z gumy EPDM. To specyficzny materiał cechujący się właściwościami do odwracalnej deformacji. Przez to siły mechaniczne, które uderzają w uszczelkę, nie zmieniają jej struktury. Poza tym elementy zrobione z gumy EPDM są odporne na warunki atmosferyczne i ekstremalne temperatury, przez co naprawdę trudno je zniszczyć nawet przy długotrwałym użytkowaniu. Takie uszczelki są też bardzo proste w montażu. Na rynku można znaleźć warianty samoprzylepne lub wciskane, które nie wymagają użycia kleju. Guma może być komórkowa (miękka) lub twarda, a także wyposażona w zbrojenie i dodatkowe warstwy. Dostępne kształty i wymiary powodują, że uszczelki można dopasować do praktycznie każdego obiektu w magazynie.

Dzięki odpowiednim zabezpieczeniom w magazynach z łatwością można zapobiegać nieprzyjemnym wypadkom, oszczędzając pieniądze. Tanie elementy ochrony, jak np. odbojniki czy uszczelki, stosuje się już w większości magazynów dużych firm. Może czas, żeby wszystkie wprowadziły takie zabezpieczenia i faktycznie zminimalizowały niepotrzebne koszty wynikające z nieoczekiwanych zdarzeń?

Źródło: Materiały prasowe Magazynuj.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA