| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Magazynowanie > Nowy magazyn w Porcie Gdynia

Nowy magazyn w Porcie Gdynia

Oddano do użytku magazyn zbóż i pasz, który będzie wykorzystywany w działalności Bałtyckiego Terminala Zbożowego Sp. z o. o. Nowy obiekt pomieści 28 tys. ton zboża.

Nowy magazyn zbóż i pasz, który będzie wykorzystywany w działalności przeładunkowej Bałtyckiego Terminala Zbożowego Sp. z o.o. (BTZ), został w poniedziałek uroczyście oddany do użytku. W magazynie przy ulicy Indyjskiej o powierzchni użytkowej 7,4 tys. metrów kw. możliwe jest składowane 28 tys. ton zboża lub - nieco mniej - śruty sojowej.

Prezes BTZ w Gdyni Marek Kwiatkowski powiedział PAP, że nowy magazyn to przede wszystkim zwiększenie o 60 proc. dotychczasowej powierzchni magazynowej. "Oznacza to umocnienie terminala na pozycji lidera w obsłudze eksportu zbóż i rzepaku" - dodał. Poinformował, że terminal ma 35 proc. udział w rynku krajowym pod względem obsługi eksportu zbóż i rzepaku. Zaznaczył, że zwiększenie powierzchni składowej dla terminala oznacza też "przywrócenie konkurencyjności w zakresie obsługi ładunków z importu, głównie surowców paszowych z Ameryk Północnej i Południowej". "Brak tej powierzchni limitował konkurencyjność terminala" - dodał.

Magazyn połączony jest z elewatorem znajdującym się przy nabrzeżu estakadą o długości 100 metrów. Przenośnik taśmowy napełniający cztery komory składowe magazynu wyposażony jest w rękawy załadowcze, zapewniające bezpyłowy załadunek. W ciągu godziny do magazynu może być załadowanych 400 ton. Tyle samo można załadować w ciągu godziny z magazynu na samochody; odbywa się to przy wykorzystaniu trzech niezależnych punktów załadowczych obsługiwanych z kabin operatorskich.

Zobacz też: Czy Niemcy wprowadzą opłaty za przejazd autostradami?

Kwiatkowski podał, że port w Gdyni jest liderem w zakresie obsługi polskiego eksportu zbóż i rzepaku. Zakłada on, że w tym roku w terminalu przeładowanych zostanie ok. 900 tys. ton zbóż i rzepaku na eksport. Z gdyńskiego terminala zboże jest eksportowane głównie do Maroka, Algierii, Mauretanii, Arabii Saudyjskiej, Jordanii i Egiptu. Importowana jest natomiast śruta sojowa, głównie z Argentyny, USA, Brazylii.

Prezes BTZ powiedział, że rozważana jest realizacja kolejnych inwestycji, które mogłyby poprawić efektywność i konkurencyjność terminala.

Koszty realizacji inwestycji poniosły: Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA (19,5 mln zł za prace budowlane) oraz BTZ (koszty urządzeń i technologii). Wykonawcą robót była firma Przembud Gdańsk SA.

Zobacz też: Recykling pojazdów - zmiany w przepisach

Bałtycki Terminal Zbożowy jest nowoczesnym terminalem portowym obsługującym wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe (pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku) oraz surowce paszowe i śrutę (sojową, rzepakową). Usytuowany jest przy nabrzeżach: Indyjskim i Norweskim w Porcie Gdynia. (PAP)

bls/ gma/

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Krzemirski

Współzałożyciel Fabryki Narciarzy. Instruktor narciarstwa od 19 roku życia. Prócz legitymacji państwowej, posiada również uprawnienia Niemieckiego Stowarzyszenia SPORTS.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »