| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Magazynowanie > Nowy magazyn w Porcie Gdynia

Nowy magazyn w Porcie Gdynia

Oddano do użytku magazyn zbóż i pasz, który będzie wykorzystywany w działalności Bałtyckiego Terminala Zbożowego Sp. z o. o. Nowy obiekt pomieści 28 tys. ton zboża.

Nowy magazyn zbóż i pasz, który będzie wykorzystywany w działalności przeładunkowej Bałtyckiego Terminala Zbożowego Sp. z o.o. (BTZ), został w poniedziałek uroczyście oddany do użytku. W magazynie przy ulicy Indyjskiej o powierzchni użytkowej 7,4 tys. metrów kw. możliwe jest składowane 28 tys. ton zboża lub - nieco mniej - śruty sojowej.

Prezes BTZ w Gdyni Marek Kwiatkowski powiedział PAP, że nowy magazyn to przede wszystkim zwiększenie o 60 proc. dotychczasowej powierzchni magazynowej. "Oznacza to umocnienie terminala na pozycji lidera w obsłudze eksportu zbóż i rzepaku" - dodał. Poinformował, że terminal ma 35 proc. udział w rynku krajowym pod względem obsługi eksportu zbóż i rzepaku. Zaznaczył, że zwiększenie powierzchni składowej dla terminala oznacza też "przywrócenie konkurencyjności w zakresie obsługi ładunków z importu, głównie surowców paszowych z Ameryk Północnej i Południowej". "Brak tej powierzchni limitował konkurencyjność terminala" - dodał.

Magazyn połączony jest z elewatorem znajdującym się przy nabrzeżu estakadą o długości 100 metrów. Przenośnik taśmowy napełniający cztery komory składowe magazynu wyposażony jest w rękawy załadowcze, zapewniające bezpyłowy załadunek. W ciągu godziny do magazynu może być załadowanych 400 ton. Tyle samo można załadować w ciągu godziny z magazynu na samochody; odbywa się to przy wykorzystaniu trzech niezależnych punktów załadowczych obsługiwanych z kabin operatorskich.

Zobacz też: Czy Niemcy wprowadzą opłaty za przejazd autostradami?

Kwiatkowski podał, że port w Gdyni jest liderem w zakresie obsługi polskiego eksportu zbóż i rzepaku. Zakłada on, że w tym roku w terminalu przeładowanych zostanie ok. 900 tys. ton zbóż i rzepaku na eksport. Z gdyńskiego terminala zboże jest eksportowane głównie do Maroka, Algierii, Mauretanii, Arabii Saudyjskiej, Jordanii i Egiptu. Importowana jest natomiast śruta sojowa, głównie z Argentyny, USA, Brazylii.

Prezes BTZ powiedział, że rozważana jest realizacja kolejnych inwestycji, które mogłyby poprawić efektywność i konkurencyjność terminala.

Koszty realizacji inwestycji poniosły: Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA (19,5 mln zł za prace budowlane) oraz BTZ (koszty urządzeń i technologii). Wykonawcą robót była firma Przembud Gdańsk SA.

Zobacz też: Recykling pojazdów - zmiany w przepisach

Bałtycki Terminal Zbożowy jest nowoczesnym terminalem portowym obsługującym wszelkiego rodzaju ładunki zbożowe (pszenica, jęczmień, żyto, nasiona rzepaku) oraz surowce paszowe i śrutę (sojową, rzepakową). Usytuowany jest przy nabrzeżach: Indyjskim i Norweskim w Porcie Gdynia. (PAP)

bls/ gma/

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Filip Barański

Prawnik, specjalista w zakresie obsługi prawnej podmiotów gospodarczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »