REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opakowania wielowarstwowe dla produktów spożywczych

Opakowanie Alpackwax, fot. Polwax
Opakowanie Alpackwax, fot. Polwax
Media

REKLAMA

REKLAMA

Rynek rozwiązań w zakresie opakowań produktów spożywczych rozwija się wraz z postępem technologicznym.

Nowoczesne opakowania wielowarstwowe

REKLAMA

Wielowarstwowe opakowania kartonowe składają się z połączonych warstw papieru, polietylenu i aluminium. Dzięki wielowarstwowej budowie chronią produkty spożywcze dłużej niż tradycyjne rozwiązania. Dzięki swojej wielowarstwowej strukturze według producentów zapewniają dłuższą przydatność do spożycia bez konieczności dodawania konserwantów.
- Dzięki temu typowi opakowań przy stosunkowo niewielkiej wadze i objętości samego opakowania zapewniona zostaje jednoczesna ochrona żywności przed wieloma czynnikami zewnętrznymi, światłem, utlenianiem, obcymi zapachami, wilgocią. Produkty spożywcze umieszczone w szczelnym opakowaniu wielowarstwowym zachowują trwałość przez dłuższy czas nawet poza warunkami chłodniczymi – podkreśla Izabela Robak, dyrektor rozwoju Polwax SA.

Funkcje poszczególnych warstw nowoczesnych opakowań

REKLAMA

Poszczególne warstwy opakowania wielowarstwowego pełnią różne funkcje: Papier stanowi główny składnik, nadaje opakowaniu sztywność i decyduje o jego wytrzymałości. Folia aluminiowa chroni żywność przed wpływem światła i tlenu, pozwala także na magazynowanie żywności również poza chłodniami. Warstwa aluminium chroni też przed wnikaniem do żywności obcych zapachów. Polietylen o niskiej gęstości (LDPE) stanowi zabezpieczenie przed wilgocią i zapewnia szczelność opakowania. 

- Aby opakowanie wielowarstwowe skutecznie spełniało swoje funkcje niezbędne jest dokładne połączenie wszystkich płaszczyzn składających się na ściankę opakowania – zaznacza dyr. I. Robak. – I tutaj właśnie znajduje zastosowanie opracowany przez naszą spółkę klej do łączenia warstw tych opakowaniach – dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Klej do klejenia opakowań kartonowych

ALPACKWAX jest klejem termotopliwym dedykowanym do łączenia płaszczyzn kartonowych z folią aluminiową, według producenta zapewnia solidne i trwałe połączenie warstw opakowań nie wpływając na właściwości poszczególnych płaszczyzn. Jako produkt przeznaczony do kontaktu z żywnością ALPACKWAX jest wytwarzany zgodnie z obowiązującymi w spółce Polwax S.A. Kodeksem GMP (Good Manufacturing Practice) z elementami Dobrej Praktyki Higienicznej. Składniki, z których komponowany jest klej mogą być dopuszczane do kontaktu z żywnością i są badane pod kątem zawartości metali ciężkich, WWA, substancji kancerogennych oraz zgodności z normami jakościowymi Amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków FDA (Food and Drug Administration).

Wosk do papieru wykorzystywany w opakowaniach kartonowych

REKLAMA

Według producenta zaimpregnowany woskiem papier nie nasiąka wodą oraz nie przykleja się do produktów, które są w niego zapakowane. Nie tylko podnosi to jego wartości użytkowe, ale i zapewnia lepszą estetykę wyrobu chroniąc przed pojawieniem się na opakowaniu plam czy przebić koloru. - Stworzyliśmy technologię specjalistycznego wosku do papieru. Wosk Z nie tylko nadaje jego powierzchni połysk i zapewnia właściwości hydrofobowe tj. nawoskowany papier staje się nieprzepuszczalną barierą dla wody. Powleczone nim arkusze papieru zabezpieczają żywność przed zawilgoceniem lub, w zależności od potrzeby, przed utratą wilgoci – podkreśla dyrektor Izabela Robak. 

Podobnie jak ALPACKWAX wosk Z do papieru jest produktem przeznaczonym do kontaktu z żywnością i jako taki podlega obowiązującemu w Spółce Kodeksem Dobrej Praktyki Produkcyjnej. Oznacza to, że proces produkcji Wosku Z do papieru odbywa się w specjalnym, przeznaczonym do tego celu obszarze a wszystkie dostawy stosowanych w procesie produkcyjnym surowców, dodatków i opakowań oraz dopuszczenie wyrobu gotowego do sprzedaży są objęte specjalnym systemem kontroli. 

Źródło: Materiały prasowe Polwax

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA