| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Magazynowanie > Opis wdrożenia i funkcjonowania magazynowego rozwiązania WMS

Opis wdrożenia i funkcjonowania magazynowego rozwiązania WMS

Poniżej przedstawiamy opis wdrożenia i funkcjonowania magazynowego rozwiązania WMS na przykładzie norweskiej sieci supermarketów spożywczych REMA 1000.

W obu magazynach wsparcie w podejmowaniu decyzji przez WMS uznano za klucz do efektywności operacyjnej. – Dostajemy precyzyjne informacje o koniecznych do realizacji zadaniach w wyznaczonym przez system przedziale czasowym. Co więcej, menedżerowie magazynów mogą szczegółowo monitorować czynności wykonywane przez pracowników, a w razie potrzeby, za pomocą danych z systemu zwiększyć ich efektywność. Jest to bardzo dobry system do planowania i pomaga nam osiągnąć nasze cele. Bardzo szybko dostrzegamy, że musimy obsadzić załogę na dodatkowe godziny pracy na konkretny dzień – mówi Gunnar Pedersen Lian. - Możemy wyciągać raporty na temat wszystkich działań w magazynie i podejmować decyzje na bieżąco. Widzimy, jak działa magazyn i jak radzą sobie poszczególni pracownicy. Mamy możliwość szybkiego spojrzenia na to, co się dzieje w magazynie. Co ważne, obsługa systemu jest prosta i intuicyjna, co sprawia, że nie ma kłopotu z wdrożeniem w obowiązki nowych pracowników – dodaje Narve Lyder Carlsen.

Menedżerowie działów IT i logistyki w bardzo prosty sposób mogą uzyskać wszystkie wskaźniki KPI, których potrzebują. Dzięki systemowi WMS możemy obserwować wydajność od kierowców ciężarówek po pracowników zajmujących się kompletacją. Można bez kłopotu zmierzyć, ile palet kierowcy transportują w ciągu godziny lub dnia. Wózki satelitarne optymalizują transfer wielu palet w magazynie w Trondheim. Mają one taką samą wydajność na godzinę, jaką kierowcy ciężarówek mieli w jeden dzień.

REMA stoi w obliczu klasycznego problemu jakim jest zwiększanie skali biznesu bez powiększania przestrzeni magazynowej. Dzięki stałej współpracy z Consafe Logistics obie firmy na bieżąco opracowują procedury i narzędzia do optymalizacji przepływów oraz, aby rozwiązywać wszystkie problemy, które się pojawiają. - Regularnie co trzy tygodnie spotykamy się z kierownictwem Consafe Logistics w celu utrzymania jak najwyższego poziomu skuteczności funkcjonowania systemu WMS, który jest bezustannie ulepszany. Warto jednak przy tej okazji wspomnieć o całkowitej autonomii systemu i łatwości jego bieżącej obsługi. Dlatego możemy zdecydowanie i szybko adaptować się do zmian i wykorzystywać logistykę, aby zachowywać przewagę konkurencyjną nad innymi sieciami sklepów - stwierdził Carlsen.

Źródło: Materiały prasowe Consafe Logistics

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Izabella Żyglicka i Wspólnicy Adwokaci i Radcowie Prawni spółka komandytowa

Nowoczesna firma prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »