REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rohlig Suus Logistics buduje kompleks logistyczny w Poznaniu

REKLAMA

REKLAMA

Rohlig Suus Logistics realizuje kolejną inwestycję build-to-suit. W okolicach Poznania powstaje kompleks logistyczny o powierzchni około 12 500 m2.

Poznański oddział ROHLIG SUUS Logistics już w październiku przeniesie się do nowej lokalizacji. Inwestycja została zaprojektowana pod indywidualne wymagania operatora (tzw. obiekt build-to-suit), co pozwoli firmie zoptymalizować procesy logistyczne oraz lepiej spełniać indywidualne potrzeby klientów.

REKLAMA

W nowym obiekcie wdrażany jest nowoczesny system WMS (Warehouse Management System) firmy RedPrairie do zarządzania operacjami w magazynach, zaś operacje przewozowe i terminalowe będą prowadzone w oparciu o system TMS (Transport Management System) Speed.


REKLAMA

Całkowita powierzchnia obiektu wynosi 12 478 m2, z czego ponad 1/4 stanowi terminal przeładunkowy. W porównaniu z dotychczasową siedzibą znacząco wzrośnie powierzchnia terminalowa, a liczba doków zostanie podwojona. Nowy obiekt będzie posiadał 27 doków w części terminalowej, z dodatkową zewnętrzną rampą dla samochodów dystrybucyjnych, oraz 12 doków załadowczych w części magazynu wysokiego składowania. W jednym momencie do rozładunku i załadunku może podjechać nawet 45 aut ciężarowych. Oznacza to, że możliwości jednoczesnej obsługi samochodów wzrosną o blisko 240%. 

Istotną część inwestycji stanowi także magazyn o powierzchni 8 855 m2. Podczas jego budowy zastosowano nowoczesne rozwiązania technologiczne, które wpłyną na niższe koszty utrzymania obiektu, jak np. grubsza warstwa izolacyjna oraz oszczędnościowy system oświetleniowy (m.in. energooszczędne źródła światła i czujniki ruchu sterujące oświetleniem). Wymienione działania wpiszą się w proekologiczną postawę ROHLIG SUUS Logistics. Obiekt przewiduje także dodatkowe powierzchnie na biura.

- Obiekt w okolicach Poznania jest po inwestycji w Czeladzi naszym drugim tak znaczącym przedsięwzięciem budowlanym, które jest „szyte na miarę” i przystosowane do dalszego wzrostu wolumenu przeładunków w przyszłości. Zdecydowaliśmy się na obiekt typu build-to-suit, gdyż takie rozwiązanie umożliwiło nam lepsze dostosowanie powierzchni do charakteru przeprowadzanych przez nas operacji logistycznych, a tych w Poznaniu z roku na rok mamy coraz więcej. Poznań jest jednym z naszych strategicznych punktów przeładunkowych, połączeniem z Europą Zachodnią.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

To tutaj prowadzi większość linii drobnicowych z zachodu, a potem przesyłki są przeładowywane i dystrybuowane do punktów docelowych w różnych miejscach w Polsce. Na rynku poznańskim prosperujemy już od 12 lat. To oddział z tradycjami, a tym samym bogatą wiedzą i doświadczeniem. Patrząc na duży potencjał tego regionu i obserwując nasz stabilny na nim rozwój, budowa nowego i większego obiektu była tylko kwestią czasu – powiedział Daniel Franke, członek zarządu odpowiedzialny za logistykę kontraktową, dystrybucję krajową i rozwiązania IT w firmie ROHLIG SUUS Logistics. 

Prace wykonawcze rozpoczęły się w 1. kwartale 2012 roku, natomiast zakończenie oraz przeniesienie operacji do nowej lokalizacji planowane jest w październiku br.

Rohlig Suus Logistics
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA