| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Magazynowanie > Logistyka kontraktowa - plusy i minusy

Logistyka kontraktowa - plusy i minusy

Logistyka kontraktowa oznacza stałą pracę operatora nad uzyskaniem lepszej efektywności i produktywności, poprzez optymalizację i usprawnianie procesów logistycznych własnych oraz swoich klientów. Przedsiębiorstwo, korzystając z usług operatora lub rozważając taką możliwość, może zatem skorzystać z jego doświadczenia w usługach podobnych do tych, których oczekuje.

Klienci operatorów logistycznych, poprzez zakontraktowanie usług logistycznych u operatora (outsourcing) mają możliwość skupienia się na swojej podstawowej działalności: produkcji, sprzedaży, marketingu, itp., pozostawiając obsługę logistyczną w rękach specjalistów. Rozliczając się z operatorem wg rzeczywistych wolumenów towarowych wchodzących, składowanych i wychodzących z magazynu przekształcają cześć swoich kosztów stałych w koszty zmienne, uzyskując tym samym niższe koszty operacyjne, co pozwala przedsiębiorcom poprawić i lepiej monitorować swoją profitowość.

Jeden operator logistyczny dla wielu klientów

Operatorzy logistyczni z reguły oferują obsługę w magazynach typu multiklienckich. Dzięki temu wykorzystują swoje zasoby techniczne (powierzchnię magazynową, sprzęt przeładunkowy, wyposażenie, IT) i zasoby ludzkie do obsługi wielu firm w tym samym czasie, co z kolei pozwala na ich optymalizację i w efekcie rozłożenie kosztów stałych operatora na kilku klientów i finalnie przekłada się na realne oszczędności każdemu z nich (win-win).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Premiere Design

Architektura Wnętrz

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »