| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Magazynowanie > Wynajęcie magazynu to nie problem, ważne są szczegóły umowy najmu

Wynajęcie magazynu to nie problem, ważne są szczegóły umowy najmu

Blisko 90 proc. oddanej do użytku w I poł. 2012 r. powierzchni magazynowej objęte jest obowiązującymi umowami najmu. Każdej z tych umów możemy przypisać wspólną cechę: okresowy charakter zobowiązania.

Wynajem magazynu: Koszty, koszty, koszty...

Oczywiście nieodzownym czynnikiem decydującym o wyborze przyszłego obiektu są koszty wiążące się z wynajmem nieruchomości. Należy pamiętać, że poza stawką czynszu trzeba doliczyć opłaty eksploatacyjne, czyli tzw. service charge oraz koszty mediów. W skład opłat eksploatacyjnych wchodzą wszystkie usługi związane z utrzymaniem obiektu magazynowego oraz terenów wspólnych parku (place zewnętrzne, drogi pożarowe, tereny zielone, parkingi), takie jak: ochrona, odśnieżanie czy utrzymanie czystości.

Istotną część opłat eksploatacyjnych stanowi podatek od nieruchomości, który tak jak pozostałe opłaty, rozliczany jest proporcjonalnie do zajmowanej przez Najemcę powierzchni. Opłata eksploatacyjna, podobnie jak czynsz, ujęta jest w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni za miesiąc. Na koszty mediów składają się: opłaty za ogrzewanie hali, wodę i energię elektryczną czy odprowadzenie ścieków. Wysokość tej opłaty jest adekwatna do aktualnego zużycia danych mediów przez Najemcę.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »