REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy magazyn na stal w Śląskim Centrum Logistyki SA w Gliwicach

REKLAMA

REKLAMA

Śląskie Centrum Logistyki SA otworzyło nowy, specjalistyczny magazyn do składowania wyrobów stalowych. Obiekt w ciągu 7 miesięcy zbudowała firma Martifer Konstrukcje Sp. z o.o.

Hala magazynowa jest piątą z kolei inwestycją realizowaną na terenie Śląskiego Centrum Logistyki SA w Gliwicach przy ul. Portowej 28. W ostatnich latach wybudowany tu został kolejowy terminal kontenerowy oraz cztery specjalistyczne magazyny klasy A o powierzchniach odpowiednio: 2.500m², 2.500m² 5.000m² i 5.000m². Dzięki tej inwestycji łączna powierzchnia magazynowa którą dysponuje powiększyła się do poziomu 18.000m².

REKLAMA

Dla przewoźników kolejowych

Wraz z powstaniem magazynu Śląskie Centrum Logistyki SA wprowadza na rynek nową, kompleksową i ekologiczną usługę logistyczną „ECO.LOG.STAL”. Jest ona skierowana głównie do producentów wyrobów hutniczych szczególnie blach w kręgach i wyrobów płaskich oraz spedytorów i przewoźników kolejowych. Obejmuje łącznie transport kolejowy towaru od producenta, operacje przeładunkowe oraz krótkie składowanie i dystrybucję własnym transportem samochodowym do ostatecznego klienta.


Warto nadmienić, iż flota samochodowa Śląskiego Centrum Logistyki SA sukcesywnie się powiększa. Jeszcze w tym roku ma liczyć 30 nowych pojazdów, w zestawach z naczepami zwykłymi oraz naczepami typu coilmulde. Posiadana infrastruktura umożliwia bardzo szybką obsługę pełnych składów pociągów o długości do 600m. Stwarza to dla Klientów możliwości optymalnego wykorzystania wagonów i znacznej redukcji kosztów transportu i czasu dostawy. Te korzyści dostrzegli najwięksi światowi producenci wyrobów hutniczych korzystając z nowej usługi ”ECO.LOG.STAL”.

Obsługa logistyczna towarów niebezpiecznych

REKLAMA

Poza usługą ECO.LOG.STAL Śląskiego Centrum Logistyki SA w Gliwicach od kilku lat oferuje obsługę logistyczną towarów niebezpiecznych ADR realizowaną w specjalistycznym magazynie klasy A o pojemności 5500 miejsc paletowych. Magazyn jest zarządzany przez dedykowany system komputerowy WMS wykonany przez firmę LOGIFACT Systemy Logistyczne. Ta inwestycja to odpowiedź Centrum na potrzebę rynku, jest to bowiem jedyne miejsce na południu Polski, w którym można składować tego typu towary bezpiecznie i zgodnie z wszystkimi normami. Usługa jest objęta systemowym audytem przez SQAS Safety and Quality Assesment System, organizacji weryfikującej standardy bezpieczeństwa w branży chemicznej.

Śląskie Centrum Logistyki SA w Gliwicach jest firmą, która od 23 lat oferuje klientom coraz szerszy pakiet usług logistycznych, znacznie wykraczających poza standardowe usługi magazynowe. W oparciu o punktową infrastrukturę logistyczną proponujemy nowoczesne i najwyższej jakości usługi w zakresie transportu samochodowego ładunków, magazynowania i dystrybucji towarów oraz połączenia intermodalne na terminalu kontenerowym obsługiwanym przez PCC Intermodal S.A..

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Spółka posiada certyfikaty: Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001 świadczący o wysokiej jakości świadczonych usług logistycznych, AEO, upoważniający do istotnych uproszczeń zarówno w odniesieniu do uproszczeń celnych jak i do bezpieczeństwa i ochrony, SQAS - Safety and Quality Assessement System, system badania i oceny bezpieczeństwa oraz jakości w zakresie modułu magazynowania produktów pakowanych oraz HACCP - Hazard Analysis and Critical Control Points - dla stworzenia możliwości składowania towarów spożywczych. Warto dodać, że w nadchodzących latach przewiduje się dalszą rozbudowę zamkniętych powierzchni magazynowych, utwardzonych placów składowych oraz powiększenie terminala kontenerowego. Planowany jest też rozwój infrastruktury kolejowej, choć już dziś wszystkie hale magazynowe na terenie Centrum mają dostęp do torów kolejowych.

DANE TECHNICZNE MAGAZYNU ECO.LOG.STAL:

  • Powierzchnia magazynu: 4.760m2
  • 2 suwnice o udźwigu 32t i 25t wyposażone w specjalistyczne trawersy elektromagnetyczne 
  • Tor kolejowy w magazynie
  • Powierzchnia biurowa oraz socjalna: 268m2
Śląskie Centrum Logistyki SA
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA