| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Magazynowanie > Jak zadbać o bezpieczeństwo ładunków na terminalu w porcie morskim

Jak zadbać o bezpieczeństwo ładunków na terminalu w porcie morskim

Jednym z najwyższych priorytetów funkcjonowania morskiego terminalu kontenerowego jest wypełnienie wszystkich warunków bezpieczeństwa związanych z oferowaną usługą, zarówno wobec przemieszczania i składowania ładunków klienta jak i jego fizycznego bezpieczeństwa podczas pobytu na obiekcie.

Morskie terminale kontenerowe stanowią zazwyczaj dość skomplikowane organizmy technologiczne. 

Przeładunki w porcie

Duża ilość specjalistycznego sprzętu przeładunkowego, skomplikowane procesy technologiczne, wielość tras transportowych wewnątrz terminalu może powodować bardzo realne zagrożenia zarówno dla klientów terminalu jak i jego pracowników.

Dlatego jednym z najwyższych priorytetów funkcjonowania morskiego terminalu kontenerowego jest wypełnienie wszystkich warunków bezpieczeństwa związanych z oferowaną usługą, zarówno wobec przemieszczania i składowania ładunków klienta jak i jego fizycznego bezpieczeństwa podczas pobytu na obiekcie.

Jaki dokument o bezpieczeństwie w terminalu kontenerowym

Podstawowym dokumentem regulującym kwestie bezpieczeństwa współpracy pomiędzy klientem a terminalem kontenerowym jest Regulamin Współpracy, publikowany przez terminal dokument ustalający ogół zasad współpracy z kontrahentami w tym w zakresie obowiązków i zaleceń dotyczących bezpieczeństwa obu stron.

Dokument ten zazwyczaj jest udostępniany wszystkim klientom, ze szczególnym uwzględnieniem nowych, bądź to w formie papierowej bądź częściej w formie elektronicznej. Regulamin taki powinien być również dostępny na stronach internetowych firmy, tak aby obie strony mogły się w prosty i skuteczny sposób do niego odwołać.

Dodatkowo, terminale kontenerowe mogą publikować inne dokumenty dotyczące zasad i bezpieczeństwa związanych ze szczegółowymi procesami zachodzącymi na terminalu np. regulamin ruchu kołowego na terminalu, regulamin obsługi kolei co w znakomity sposób precyzuje zasady i procedury obowiązujące we współpracy z terminalem.

W przypadku BCT – Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni cały zestaw dokumentów opisujących w sposób szczegółowy zasady współpracy jest publikowany na stronie internetowej firmy. Ułatwia nam to proces informowania o wszelkich wymogach bezpieczeństwa współpracy ogół naszych kontrahentów.

System informatyczny w porcie

Przede wszystkim należy podkreślić, że terminal kontenerowy przyjmując kontenery oraz drobnicę klienta zobowiązuje się automatycznie do jak najstaranniejszego dopełnienia obowiązków związanych z obsługą ładunku.

Już na etapie planowania wszelkie niezbędne procedury związane z operacjami na ładunku klienta są tak układane, aby z jednej strony zapewnić jak najsprawniejszy serwis, z drugiej zaś zagwarantować pełne bezpieczeństwo powierzonego ładunku. Na tym etapie najistotniejszym elementem jest odpowiednio poukładana współpraca pomiędzy zlecającym a terminalem.

Klienci BCT maja dostęp do systemu informatycznego, dzięki któremu mogą zlecać poszczególne czynności jakie powinny być wykonane w związku z importem lub eksportem kontenerów.

Bardzo ważnym jest aby takie zlecenie (awizacja) było zgłoszone poprawnie, stanowi ono bowiem podstawę do planowania wszelkich czynności związanych z ładunkiem kontrahenta.

Oczywiście, służby planistyczne terminalu są w stanie wychwycić ewidentne błędy w awizacji, niemniej jednak to po stronie klienta leży jak najpełniejsze i dokładne opisanie czynności jakie powinny być wykonane na jego rzecz. 

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Biuro Rachunkowe "KOMP-BIUR" sp. z o.o.

Kompleksowa obsługa księgowości

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »