REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lokomotywa ruszyła – innowacje na rynku magazynowym

REKLAMA

REKLAMA

Kolej jest tańszą i bardziej ekologiczną alternatywą dla transportu drogowego. Jednak aby mogła skutecznie z nim konkurować niezbędna jest odpowiednia infrastruktura. Usprawnienie procesu załadunku i rozładunku wagonów to obecnie priorytet na rynku magazynowym.

Tempo rozwoju gospodarczego sprawia, że modernizacja procesów logistycznych jest koniecznością. Automatyzacja, ekologia i ograniczenie wydatków to dziś główne wyzwania. Transport intermodalny stał się wyjątkowo medialnym tematem w ostatnim czasie, zwłaszcza za sprawą nośnej kampanii „Tiry na tory”.

REKLAMA

REKLAMA

Wykorzystanie różnych środków transportu towarów jest szczególnie opłacalne przy znacznych odległościach, głównie ze względu na rozkład kosztów przeładunku. Wybór kolei, jako elementu sieci logistycznej, pozwala znacznie ograniczyć ilość emitowanego dwutlenku węgla do atmosfery i zredukować koszty, jednocześnie nie skracając czasu dostawy. Zaawansowane technologie pozwalające koordynować rozładunek wagonów z powodzeniem usprawniają pracę w magazynach w Europie Zachodniej.

Rozwiązania wdrożone przez centrum logistyczne BSH w Niemczech umożliwiają obsługę trzech pełnowymiarowych pociągów towarowych w ciągu tygodnia i pozwalają zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 930 ton rocznie. Oto przyszłość polskiej logistyki.

Z wizytą w nowoczesnym magazynie

Aby zrozumieć funkcjonowanie olbrzymiego centrum logistycznego należy uświadomić sobie skalę jego działania. Nieruchomość przemysłowa firmy Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH w Nauen na 45 000 m2 jest przystosowana do przechowywania w jednym czasie nawet 150 000 sprzętów gospodarstwa domowego o znacznych gabarytach. W 2010 roku centrum przyjęło około trzech milionów pralek, zmywarek, lodówek i zamrażarek, aby następnie wysłać je do ich ostatecznych odbiorców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do sprawnego zarządzania tak olbrzymim przedsięwzięciem wystarczy mniej niż 70 pracowników. Jak to możliwe?

REKLAMA

- Inteligentne zarządzanie w intralogistyce to przede wszystkim automatyzacja i optymalizacja funkcjonowania magazynu – mówi Borys Wochna, prezes firmy STILL, której centrala wdrożyła na terenie przedsiębiorstwa serwis zarządzania flotą wózków widłowych. - Przy takiej skali każda oszczędność na czasie pracy, miejscu składowania towaru czy serwisie maszyn generuje olbrzymie zyski, a innowacyjność jest wręcz obowiązkiem. – dodaje.

Znaczną część kontenerów z niemieckich portów transportowana jest dalej koleją. Wymusza to inwestycje w przystosowanie magazynów do rozładowywania wagonów. Najnowsze rozwiązania w Nauen zostały wdrożone na początku marca tego roku. 80 metrowa rampa załadunkowa, dodatkowe 590 metrów torów oraz flota elektrycznych wózków widłowych pozwalają na obsługę pociągu składającego się z 25 wagonów.

Specjalnie przystosowana jednostka pozwala manewrować nawet 12 wagonami, aby przygotować je do załadunku. W tym momencie wkraczają wózki widłowe o maksymalnym udźwigu do nawet 5 ton. Poza wysoką mocą muszą być także ciche i energooszczędne, a w szczególności niezwykle zwrotne, aby sprawnie załadować towar do wagonu. 

Maszyny stanowią kluczową rolę w funkcjonowaniu nowoczesnego magazynu, jednak równie istotne jest zarządzanie całą flotą. Systemy pozwalające na planowanie i koordynowanie załadunku towarów oraz kontrolę stanu technicznego floty stanowią serce sprawnej logistyki. Prym wiodą programy umożliwiające organizację, analizę i optymalizację rozwiązań, umożliwiając dostęp do wszelkich informacji przez Internet. Wszystkie dokumenty serwisowe, raporty z napraw i historia wykonanych zadań dostępne są dzięki temu w wersjach elektronicznych.

Innowacyjnie, to znaczy oszczędnie

Nieruchomości logistyczne stają się coraz bardziej wyspecjalizowane i koncentrują się na specyficznych wymaganiach użytkowników. Klienci są świadomi, że inwestycje w innowacyjne rozwiązania w długofalowej perspektywie przyniosą wymierne oszczędności. Zoptymalizowana i efektywnie funkcjonująca logistyka wewnątrz magazynowa jest fundamentem inteligentnego zarządzania. Nowe technologie z powodzeniem zaczynają funkcjonować w najnowocześniejszych magazynach w Europie. Powoli zostają wdrażane także na rynku polskim.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA