| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Jednoślad > Skutery > Gdzie przechowywać skuter lub motocykl?

Gdzie przechowywać skuter lub motocykl?

Gdzie przechowywać skuter lub motocykl? To pytanie zadaje sobie wiele osób noszących się z zamiarem zakupu jednośladu. Okazuje się, ze zamiast wynajmować garaż, coraz więcej osób korzysta z magazynów samoobsługowych (self storage).

Właściciele m.in. motocykli i skuterów coraz częściej zamiast garaży decydują się na przechowywanie swoich niewielkich pojazdów  w magazynach samoobsługowych (self storage). Z takich rozwiązań chętnie korzystają także posiadacze aut. Ci ostatni w magazynach przechowują m.in. części zamienne, narzędzia, dziecięce foteliki i zimowe opony. Czym są magazyny self storage i jakie rozwiązania dają zmotoryzowanym?

Gdzie przechowywać skuter lub motocykl?

Wynajem lub kupno garażu to już nie jedyna opcja dla zmotoryzowanych. W Polsce coraz popularniejsze stają się magazyny samoobsługowe, które umożliwiają przechowywanie niewielkich pojazdów oraz części samochodowych. Moda na taką alternatywę do Polski przywędrowała z USA, gdzie od lat wykorzystuje się je w zastępstwie garaży m.in. dla skuterów.

Zobacz też: Rekompensata za zbyt późno wypłacone odszkodowanie?

W Polsce taki pomysł również trafia na podatny grunt. Powód? Coraz rzadziej decydujemy się na wynajem lub kupno garażu, zwłaszcza jeśli poruszamy się jednośladem. - Magazyn samoobsługowy może być alternatywą dla garażu, zwłaszcza jeśli nie potrzebujemy dużej powierzchni. Pomieszczenie tego typu może spełniać podobną funkcję - mówi Aleksandra Suwała, przedstawicielka magazynów Sejfboksy w Sosnowcu.

I rzeczywiście, self storage to nic innego jak zamykane na kłódkę komórki magazynowe o różnych wymiarach, do których dostęp ma jedynie ich użytkownik. Znaleźć je można najczęściej na obrzeżach dużych miast w specjalnych, przystosowanych do tego celu halach.  Ich podstawową cechą jest to, że można z nich korzystać o dowolnej porze dnia i nocy, 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. - Parkując w magazynie motocykl lub skuter mamy do niego nieograniczony dostęp, tak jak w przypadku garażu  - mówi Aleksandra Suwała.

Przechowalnie są strzeżone

Jest jednak jeden element, który odróżnia tego typu magazyny od garaży. Przechowalnie są znacznie bezpieczniejsze. Hala, w której znajdują się boksy jest zwykle stale monitorowana. Całości pilnuje także ochrona. Dostęp do hali, w które znajduje się przechowalnia z motorem lub quadem możliwy jest jedynie po wprowadzeniu indywidualnego kodu. Z kolei sam boks może otworzyć wyłącznie osoba wynajmująca. - To tak jakbyśmy zostawili swój motocykl, opony lub bagażnik dachowy w metalowym sejfie, bez ryzyka, że ktoś nas nocą okradnie - mówi przedstawicielka Sejfboksów.

Co więcej, przechowując pojazd lub części samochodowe w magazynie samoobsługowym nie ma także ryzyka, że te zawilgną lub zardzewieją. - Zawartość boksu  nie jest narażona na działanie czynników atmosferycznych i gryzoni. Pomieszczenie jest szczelne, panuje w  nim stała temperatura i wilgotność powietrza, nie ma więc ryzyka pojawienia się rdzy czy namoknięcia materiałowych powierzchni - wylicza przedstawicielka Sejfboksów.

Zobacz też: Kiedy będą uruchomione warszawskie fotoradary?

Także dla quadów

W praktyce oznacza to, że można przechowywać w boksach praktycznie wszystko, co związane z motoryzacją. W przypadku właścicieli jednośladów są to najczęściej motocykle, motorowery, skutery, quady, a nawet sagway'e, skutery wodne oraz skutery śnieżne. Posiadacze samochodów najczęściej wykorzystują self storage do składowania wszystkiego, co nie mieści się już w bagażniku. - Standardowo boksy służą za przechowalnię opon zimowych, letnich i opon zapasowych, często umieszcza się w nich także nieużywane foteliki dziecięce, bagażniki dachowe oraz części zamienne do samochodów - wylicza Aleksandra Suwała.

W odróżnieniu od garażu rozmiar boksu można wybrać w zależności od potrzeb. Nie zawsze musi to być aż 10 metrowa przechowalnia, zwłaszcza jeśli chce się składować w niej np. tylko opony zimowe. - Opcji jest wiele. Zmotoryzowani mają do swojej dyspozycji zarówno niewielkie boksy mające od 1 m sześciennego do 2 m kw. w których można przechowywać np. części samochodowe, opony, środki służące do konserwacji samochodu, jak również nieco większe boksy, bo mające od 3 do 5 m kw. i mogące pomieścić już np. bagażnik rowerowy czy zdemontowane tylne fotele samochodowe. Z kolei boksy mające 10 m kw. najczęściej mogą pomieścić sporych rozmiarów Harley'a, kilka skuterów lub niewielką przyczepę, a także wszelkie akcesoria w tym kaski, ubrania i ochraniacze - mówi przedstawicielka Sejfboksów.

Zobacz też: Konsekwencje rozbicia leasingowanego samochodu

Ile kosztuje sejfboks?

Ceny wynajmu boksów, zwłaszcza jeśli, rozważa się boks na motocykl, porównywalne są z cenami najmu garaży. Boks mający 10 m kw., czyli powierzchnię jak garaż, to miesięczny wydatek rzędu 500 zł netto. Im mniejsza powierzchnia, tym cena najmu jest niższa. Za niewielką skrytkę, mającą 1 m sześcienny, która pomieści np. opony lub środki czystości zapłacić trzeba 50 zł netto miesięcznie. Opłata miesięczna zmienia się jednak w zależności od długości najmu. Im jest on dłuższy tym miesięczny koszt jest mniejszy. - Cenowo najem zbliżony jest do cen najmu garaży, z jedną tylko różnicą. W przeciwieństwie do garażu, przechowalnie są w pełni zabezpieczone zarówno przed potencjalnymi złodziejami, jak również przed czynnikami zewnętrznymi. Pod tym względem wynajem boksu jest bardziej opłacalny, zwłaszcza jeśli chcemy przechować cenniejsze pojazdy lub części samochodowe - mówi Aleksandra Suwała.

Znawcy rynku wskazują na jeszcze jeden plus tego typu rozwiązania. Magazyn można wynajmować sezonowo, w razie pojawienia się potrzeby. Z takiego rozwiązania korzystają np. właściciele skuterów i motocykli, którzy wyjeżdżają na wakacje i nie mają gdzie pozostawić swojego pojazdu. Sezonowo z przechowalni korzystają także rowerzyści, którzy w ten sposób składują  rowery, ale także bagażniki rowerowe.

Decydując się na tego typu przechowywanie należy pamiętać jednak o kilku zasadach - podkreślają eksperci. - Pojazdy mogą znajdować się w boksach tylko z pustym bakiem, co ma zapobiec jakiemukolwiek zagrożeniu pożarowemu i  zabrudzeniom. W przechowalniach nie można także składować materiałów niebezpiecznych i łatwopalnych, w tym kanistrów z benzyną czy olejem silnikowym - wylicza przedstawicielka Sejfboksów.

Jak przygotować motocykl do przechowywania?

Eksperci radzą także, aby decydując się na przechowanie motocykla w boksie, odpowiednio go przygotować do tego, zwłaszcza jeśli nie planujemy jeździć na nim w najbliższym czasie.  - Upewnijmy się, że system chłodzący jest szczelny. Warto również napełnić opony, tak aby pojazd nie utracił stabilność stojąc przez wiele tygodni w boksie. Warto zadbać także o akumulator, ten może się rozładować, zwłaszcza po długim przechowywaniu motocykla. Baterie należy wyjąć i podpiąć do ładowarki, uchroni nas to przed całkowitym rozładowaniem. Warto także przed zostawieniem motocykla w boksie wyczyścić go i osuszyć. Motocykl w boksie może stać tylko ze spuszczonym bakiem - mówi Aleksandra Suwała

Warto wiedzieć, że przechowywanie jednośladu czy części samochodowych to tylko niektóre z zastosowań magazynów self-storage. Powszechnie w takich miejscach przechowuje się również m.in. meble, antyki, ubrania, książki, sprzęt sportowy, nieużywany sprzęt AGD oraz elektronikę, a także wyposażenie np. pokoju dziecięcego i cenne kolekcje.

Źródło: Materiały prasowe Sejfboksy

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

StukPuk.pl

Jesteśmy grupą młodych ludzi zdrowo stukniętych na punkcie materiałów budowlanych, którzy pewnego dnia wpadli na pomysł, aby pasję i doświadczenie przekuć w sukces.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK