| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Jednoślad > Skutery > Nowość 2012: Yamaha Xenter 150

Nowość 2012: Yamaha Xenter 150

Xenter 150 to nowy, miejski skuter, który ma sprawdzić się w najróżniejszych sytuacjach i warunkach. Żwawy silnik, elastyczne zawieszenie i wygodne parametry to główne zalety modelu według producenta. Przyjrzyjmy się bliżej propozycji Yamahy na 2012 rok.

Żywiołem Xentera jest miasto i przede wszystkim ma on umożliwić błyskawiczne poruszanie się w korkach i sprawne dojazdy do pracy. Jak jednak zapewniają japońscy inżynierowie, model sprawdzi się również w trakcie weekendowych wycieczek na zieloną trawkę.

Zobacz też: Kawasaki ZZR 1400 2012

Wygląd

Opływowe, łagodne kształty i regularne linie sprawiają, że Xenter prezentuje się bardzo klasycznie. Szesnastocalowe koła z pięcioszprychowymi felgami dodają lekkości temu skuterowi. Z przodu zamontowany został charakterystyczny dla Yamahy podwójny reflektor. Z tyłu znajdziemy diody LED.

Producent zachwala duży podnóżek kierowcy, który zapewnia mu łatwe wsiadanie, zwrotność pojazdu i komfort w czasie jazdy. Gładki i płaski panel przedni umożliwia przewożenie na haczyku teczki lub torebki.

Zobacz też: Nowość Kawasaki: Versys 1000

Do dyspozycji mamy również schowek pod siedzeniem, schowek podręczny i seryjnie montowany tylny bagażnik, do którego możemy doczepić akcesoryjny kufer o pojemności 39 litrów. Pojazd na sucho waży 142 kg.

W Xenterze zainstalowany został panel liczników w technologii LCD. Ciekłokrystaliczny wyświetlacz pokazuje takie informacje jak prędkość, przebieg, aktualną godzinę i temperaturę powietrza.

Silnik

Jednostka napędowa Yamahy Xenter ma być dynamiczna i oszczędna. Chłodzony cieczą, czterosuwowy silnik SOHC o pojemności skokowej 155 ccm dysponuje mocą maksymalną 16 KM osiąganą przy 7500 obr/min. Moment obrotowy wynosi 14,8 Nm przy 7500 obr/min. Tyle ma wystarczyć, by skuter sprawnie ruszał spod świateł, omijał korki i dawał dużo radości z jazdy poza miastem.

Zobacz też: Suzuki V-Strom 650 ABS 2012

Dzięki wtryskowi paliwa silnik Xentera ma cechować się wyjątkową kulturą pracy i bezproblemowym uruchamianiem, bez względu na pogodę. Z kolei zastosowanie jednego wałka wyrównoważającego według producentów sprawia, że jazda staje się dużo płynniejsza, a nieprzyjemne wibracje silnika zmniejszone.

Hamulce i zawieszenie

Z przodu skutera znajdziemy tradycyjny widelec teleskopowy 100 mm. Z tyłu natomiast zastosowanie znalazło znane już z maxiskutera Yamaha TMAX zawieszenie typu Monocross, które ma poprawiać właściwości jezdne Xentera, by prowadził się on równie dobrze jak motocykl.

Zobacz też: Suzuki GSX-R 750 – nieśmiertelny obiekt westchnień

Zawieszenie tego typu przesuwa środek ciężkości ku środkowi, co pozytywnie wpływa na równowagę i pewność prowadzenia – jak twierdzą producenci, konstrukcja podwozia staje się bardziej zwarta i jeździec nawet wyboiste drogi podmiejskie pokonuje z uśmiechem na ustach.

Na przednim kole zamontowany został hydrauliczny hamulec jednotarczowy o średnicy 267 mm. Z tyłu o bezpieczeństwo kierowcy i pasażera dba hamulec z bębnem 150 mm. Zunifikowany system hamulcowy ma wyrównywać ewentualne różnice ciśnienia pomiędzy przednim a tylnym heblem i zapewniać szybkie, kontrolowane zatrzymanie w każdej sytuacji.

Czy nowy skuter Yamaha Xenter spotka się przychylnym przyjęciem, również w polskich miastach? Propozycja wydaje się ciekawa, jednak wiele będzie na pewno zależeć od cen modelu, te zaś póki co – nie są znane.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dr Katarzyna Pawłowska

Doradca Podatkowy (nr wpisu 11638)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »