| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Jednoślad > Skutery > Honda Integra – skuter czy motocykl?

Honda Integra – skuter czy motocykl?

Na rok 2012 Honda przygotowała wiele niespodzianek dla fanów jednośladów. Maszyna o nazwie Integra to swego rodzaju hybryda skutera z motocyklem. Czy okaże się strzałem w dziesiątkę?

Pojawienie się na rynku Integry nieźle namieszało w świecie jednośladów. Jak twierdzą sami twórcy, ma ona łączyć łatwość obsługi i komfort skutera z osiągami, wyposażeniem i frajdą z jazdy charakterystyczną dla motocykla.

Wygląd

Integra prezentuje się podobnie do klasycznego maxiskutera, choć w stylistyce można znaleźć nawiązania do VFR 1200F. Charakterystyczny jest przód jednośladu w kształcie klina z wielozwierciadłową lampą zespoloną z kierunkowskazami.

Zobacz też: Honda Gold Wing 2012

Pod siedzeniem znajduje się piętnastolitrowy schowek, który pomieści na przykład kask. W głównej owiewce mamy również drugi schowek, do przewożenia drobiazgów. Wymagający użytkownik może zamontować także kufry, które znakomicie pasują do tego sprzętu.

Jeździec na Integrze przyjmuje typową dla skutera, wygodną pozycję. Wysoka przednia szyba chroni go przed warunkami atmosferycznymi. Masa pojazdu na sucho wynosi jednak 227 kg, a więc jest to potężny kawał maszyny. Rama typu diamond i siedemnastocalowe koła: z przodu z oponą 120/70 i z tyłu z oponą 160/60 przywodzą zaś na myśl raczej luksusowe motocykle, niż skutery.

Zobacz też: Honda CBR 1000RR Fireblade 2012

Silnik

Na specyfikę Integry wpływ ma przede wszystkim jej jednostka napędowa, będąca zupełnie nową konstrukcją Hondy, która już teraz znalazła miejsce również w innych modelach, jak NS 700S i NS 700X.

Stworzona została ona pod kątem przeciętnego użytkownika dróg, który rzadko rozwija prędkość większą niż 140 km/h i obroty wyższe niż 6000 obr/min. Dlatego rzędowy dwucylindrowiec o pojemności skokowej 670 ccm charakteryzuje się przede wszystkim mocnym dołem, równomierną pracą i niskim zużyciem paliwa, które według producenta ma wynieść około 3,6 l/100 km.

Zobacz też: Honda CB500

Silnik Integry osiąga moc maksymalną 51 KM przy 6250 obr/min, a moment obrotowy wynosi 62 Nm przy 4750 obr/min. Dzięki przestawieniu czopów wału korbowego o 270 stopni, jednostka napędowa pracuje podobnie do silników typu V2. Sam zresztą fakt, że ten sam silnik został umieszczony przez inżynierów Hondy również w najnowszych motocyklach, świadczy o tym, że Integra nie jest zwykłym maxiskuterem.

Seryjnie model ten został wyposażony w dwusprzęgłową przekładnię DCT (Dual Clutch Transimission). Umożliwia ona zmianę biegów bez użycia sprzęgła, w trybie manualnym bądź automatycznym.

Hamulce i zawieszenie

Z przodu Integry znajdziemy konwencjonalny widelec teleskopowy 41 mm. Z tyłu coś dla wymagających: monoshock z HMAS (Honda Multi Action System). Całość ma się prowadzić bardzo przyjemnie i stabilnie.

Zobacz też: Honda VFR 750/800/1200

Jeśli chodzi o hamulce, to mamy przednią tarczę o średnicy 320 mm z trzytłoczkowymi zaciskami oraz tylną o średnicy 240 mm. Honda Integra ma w pakiecie system Combined ABS. Zintegrowany system hamulcowy zapobiega blokowaniu się kół w trakcie zatrzymania.

Ceny tej maszyny zaczynają się od 35 900 zł. Czas pokaże, czy integracja w wydaniu Hondy okaże się udana i czy oryginalny pojazd znajdzie swoich fanów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

ELPIGAZ

ELPIGAZ jest czołowym producentem i dostawcą nowoczesnych rozwiązań dla motoryzacji w zakresie gazowych układów zasilania pojazdów, zbiorników LPG i ciśnieniowych zbiorników powietrza.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »